رئیس علوم پزشکی زنجان:

دسترسی۱۰۰درصدی روستاهای زنجان به خدمات سلامت

۵۰درصد مردم دنیا از دسترسی به خدمات سلامت ندارند، این در حالی است که روستاهای زنجان ۱۰۰درصد به امکانات سلامت دسترسی دارند.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۶۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس علوم پزشکی زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته اول اردیبهشت ماه که  بنام هفته سلامت نامگذاری شده است، گفت: : روز تاسیس سازمان بهداشت جهانی 18 فرودین‌ است و در کشورهای دنیا مرسوم است این روز گرامی داشته می‌شود ولی در ایران این تاریخ به هفته نخست اردیبهشت انتقال داده شده است.

قزلباش با اشاره به اینکه  شعار امسال هفته سلامت "پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا" می باشد، افزود: هفته سلامت فرصت خو بی برای بازنگری از عملکرد خود، مشاهده پروژه ها، ارایه خدمات به مردم می باشد.

وی با اشاره شعار استانی هفته سلامت اظهار داشت: شعار استانی هفته سلامت" انسان سالم، سبک زندگی سالم با سواد سلامت" انتخاب شده است و امیدواریم روز به روز جامعه سالمی را داشته باشیم.

رئیس علوم پزشکی زنجان با به چهارشنبه آخر سال تصریح کرد:متاسفانه تعداد مجروحان در چهارشنبه سوری زیاد بود ولی خوشبختانه مور فوتی نداشیم‌.

قزلباش به سرکشی و نظارت بر رستوران‌ها، غذاخوری‌های بین‌ جاده‌ای اشاره و عنوان کرد: حوزه بهداشت در این ایام خوب کار کرد و علی رغم فشارهای خارجی برخی از مراکز را تعطیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت همچنان ادامه پیدا می کنند، اظهار داشت: هدف اصلی این طرح حمایت مالی از بیمار بوده که مردم نیازمند از خدمات سلامت محروم نشوند وهمچنین عدالت در سلامت می باشد ،تاکنون ادامه داشت و امیدواریم در سال های آینده با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

رئیس علوم پزشکی زنجان با ااشاره به اینکه ۵۰درصد مردم دنیا از دسترسی به خدمات سلامت ندارند، گفت: روستاهای زنجان ۱۰۰به امکانات سلامت دسترسی دارند.

قزلباش با اشاره به اینکه امید به زندگی باید در جامعه افزایش پیدا کند، افزود: امیدواریم دولت مردان، مسیولین و ارگان های مردم نهاد برای همگانی شدن سلامت تمام همت خود را بکار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بودجه تصویب شده مارا دچار چالش خواهد کرد، اظهار داشت: محور اصلی و خط قرمز ما این است که خدمات ما از نظر کیفی و کمی آسیب نبیند و در عین حال ارتقا پیدا کند.

 

ارسال نظرات