مدیر کل بنیاد مسکن کردستان خبر داد:

سردرب شمالی امامزاده هاجر خاتون (س) افتتاح شد

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان از افتتاح سردرب شمالی امامزاده هاجر خاتون (س) به مناسبت هفته‌ی بنیاد مسکن در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۴۲۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن کردستان در جمع خبرنگاران و رسانه‌های گروهی استان که در سنندج برگزا شد اظهار کرد: بنیاد مسکن به فاصله‌ی کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد سازندگی تاسیس و سهم بسزایی در توسعه و عمران کشور دارد.

وی گفت: افتتاح سردرب شمالی و ساماندهی امامزاده هاجر خاتون با اعتبار ۲ میلیارد تومان، افتتاح ۸ طرح هادی و روستایی با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان، افتتاح ۴۲ هزار و ۴۶۵ امین واحد مقاوم سازی مسکن روستایی، افتتاح ۷۹ هزارمین سند جلد مالکیت روستایی و افتتاح ۵ هزارمین واحد نوسازی زلزله شهرستان ثلاث باباجانی از ۶۴۰۰ واحد از جمله عملکرد بنیاد مسکن کردستان در این هفته است.

وی افزود: از جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفره استان کردستان، ۴۶۸ هزار و ۷۸۸ نفر معادل ۲۹ درصد در ۱۳۴ هزار خانوار روستایی و حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در ۱۶۹۵ روستای دارای سکنه سکونت دارند.

قادری با بیان اینکه براساس آمار ۱۳۹۵، تعداد روستای بالای ۱۵ نفر، ۱۳۱۵ روستاست گفت:: تاکنون ۷۹ هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک استان واگذار شده و امسال نیز دو هزار و ۵۰۰ واحد نیز در برنامه است که واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: همچنین در راستای تملک و واگذاری زمین روستایی به روستاییان تاکنون ۵۹۲ هکتار زمین روستایی در قالب ۶ هزار و ۱۷ قطعه به روستاییان واگذار شده و امسال هم ۲۰۰ قطعه دیگر واگذار خواهد شد.

قادری انجام ۵۵ هزار و ۶۵۰ فقره خدمات فنی و کارشناسی پروانه ساختمانی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان دانست و بیان کرد: امسال نیز سه هزار فقره خدمات فنی و کارشناسی پروانه ساختمانی انجام می‌گیرد.

وی مقاوم‌سازی ۷۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی تا افق ۱۴۰۴ را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خواند و گفت: باید تا افق یاد شده ۹۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شوند.

وی بازسازی ۲۹ هزار و یکصد واحد روستایی شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در چند سال اخیر خواند و اظهار کرد: در راستای وقوع زلزله در کرمانشاه کار ساخت و تعمیر ۱۰ هزار واحد شهری و روستایی ثلالث باباجانی به بنیاد مسکن استان کردستان واگذار شد که سه هزار و ۶۰۰ واحد باید احداث و ۶ هزار و ۴۰۰ واحد نیز تعمیر شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اجرای هفت هزار و ۳۷۰ واحد مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خواند و گفت: علاوه براین کار‌ها پروژه‌های دیگری مانند ساخت خانه بهداشت، مدارس علوم دینی، مدرسه امام شافعی، توسعه مرکز بزرگ، تملک اراضی اطراف امام‌زاده هاجره خاتون برای گسترش این امام زاده انجام شده است.

قادری بیان کرد: همچنین مرکز علوم دینی سفیران، دارالقرآن بین‌المللی سنندج، ساخت مدارس علوم دینی مریوان، سقز، کامیاران نیز از دیگر اقداماتی است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در حال انجام است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات