فرماندار اشکذر:

همیاری برای رفع مشکلات آموزش‌وپرورش، کمک به‌کل جامعه است

فرماندار اشکذر در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید آموزش‌وپرورش شهرستان با اشاره به اهمیت این مجموعه به‌عنوان مهم‌ترین دستگاه فرهنگی کشور گفت: همیاری برای رفع مشکلات و اصلاح امور آموزش‌وپرورش، کمک به‌کل جامعه است.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۰۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید آموزش‌وپرورش شهرستان اشکذر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمع کثیری از فرهنگیان و خانواده دانش آموزان برگزار شد.
امام‌جمعه اشکذر در این مراسم با اشاره به‌ضرورت اهمیت آموزش توام با پرورش گفت: خوشبختانه در ایران اسلامی این مهم در رأس امور قرار داشته و علم‌آموزی و تهذیب نفس پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند.
حجت‌الاسلام «محمدرضا طالبیان» با تأکید بر تقویت و حمایت از مدارس دولتی در سطح شهرستان افزود: نباید شرایط کسب علم به نحوی پیش رود که دانش آموزان بااستعداد به دلیل نبود منابع مالی از تحصیل بازمانند.
فرماندار اشکذر نیز با بیان اینکه همیاری در جهت اصلاح و رفع مشکلات آموزش‌وپرورش کمک به‌کل جامعه است ابراز داشت: تکیه صرف بر اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز‌های این مجموعه بزرگ نیست و ضروری است در این شهرستان از ظرفیت‌های خیرین استفاده شود.
«محمدعلی شاه‌حسینی» آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین دستگاه فرهنگی کشور دانست و گفت: اگرچه طی ماه‌های گذشته پروژه‌های خیری بزرگی در شهرستان آغازشده، ولی در صورتی مشکلات آموزش‌وپرورش رفع خواهد شد که ضمن توجه بیشتر، مباحث مربوط به این حوزه به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.
وی حضور و نقش خیرین شهرستان را در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی زبانزد توصیف کرد و با اشاره به لزوم تقویت این عرصه در حوزه آموزش‌وپرورش شهرستان گفت: جلب و جذب سرمایه‌های اجتماعی باید به سمت توسعه آموزش‌وپرورش هدایت شود تا مشکلات این مجموعه کاهش یابد.
توجه به رویکرد‌های فرهنگی و پرورشی موضوع دیگری بود که شاه‌حسینی در مورد آن گفت: مباحث فرهنگی علاوه بر اینکه اکنون به‌عنوان نیاز جامعه مطرح می‌باشد همواره از مواردی بوده که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید کرده‌اند.
رئیس شورای آموزش‌وپرورش وجود خلأ‌های فرهنگی در جامعه را از معضلات و چالش‌های سخت برشمرد و افزود: قسمت عمده این مشکلات باید از مسیر این نهاد فرهنگی رفع و اصلاح گردد.
وی همدلی را رمز موفقیت این نهاد به‌ویژه در سطح شهرستان دانست و ادامه داد: حفظ و تقویت وفاق و صمیمیت علاوه بر فرهنگیان باید در بین دانش آموزان شهرستان نیز تسری یابد تا کل جامعه را شامل شود.
ارتقا سطح کیفیت آموزشی شهرستان نکته دیگری بود که شاه‌حسینی به آن اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه در سال‌های اخیر رتبه برتر کنکور در استان متعلق به این شهرستان بوده است ولیکن کسب رتبه‌های تک‌رقمی باید بیش از گذشته موردنظر باشد.
در پایان این نشست از خدمات و تلاش‌های ۱۱ ساله «علیرضا کمالیان» به‌عنوان رئیس اسبق آموزش‌وپرورش شهرستان تجلیل و «محمدعلی الیاسی» به‌عنوان مدیر جدید این اداره معارفه شد.
ارسال نظرات