فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

روزطبیعت امسال هیچ خسارتی به منابع طبیعی وارد نشد

با اقدامات خوب فرهنگی که در راستای ترویج و ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی روزطبیعت امسال هیچ خسارتی به منابع طبیعی در سطح استان وارد نشده است.
کد خبر: ۹۰۰۳۶۵۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در روز طبیعت با همراهی مردم فهیم استان  هیچ خسارتی جدی به منابع طبیعی وارد نشد از کشف 3 تن محموله چوب قاچاق در ابتدای سال 97 زنجان خبر داد.

سرهنگ منصور خسروی افزود: از ابتدای تعطیلات سال 97 تا کنون نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب 10 اکیپ گشت خودرویی و 8 اکیپ گشت موتور سوار در عرصه های منابع طبیعی اقدام به گشت زنی کردند که ماحصل آن جلوگیری و پیشگیری از تصرف اراضی ملی در 25 مورد، پیشگیری از وقوع حریق در 5 مورد و قلع و قم 670 اصله نهال زیتون و انار همراه با  توقیف 3 دستگاه تراکتور بوده است.

وی از کشف 3 تن محموله چوب قاچاق در ابتدای سال 97 در زنجان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال 97بیش از 75 مورد گزارش مردمی در سامانه 1504 ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده 2 نفر از متخلفین دستگیر و یک فقره پرونده نیز در مراجع قانونی زنجان تشکیل شده است.

سرهنگ منصور خسروی با بیان اینکه روزطبیعت امسال هیچ خسارتی به منابع طبیعی استان وارد نشده است، افزود: با اقدامات خوب فرهنگی که در راستای ترویج و ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی در سطح استان صورت پذیرفت به لطف خداوند و همیاری همه مردم عزیز و طبیعت دوست زنجان شاهد هیچ خسارت جدی به عرصه های منابع‌طبیعی نبودیم و در این خصوص باید از مردم فهیم و همیار طبیعت استان زنجان کمال تقدیر و تشکر را داشت.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و ترویجی منابع طبیعی استان زنجان اظهار داشت: بیش از 5 هزار بروشور حاوی نکاتی در مورد حفاظت از منابع طبیعی ، شکرگزار نعمت های الهی باشیم ، آشنایی با یگان حفاظت منابع طبیعی و وظایف آن ، اهمیت درختان جنگلی و پوشش گیاهی مراتع ، فراخوان و آشنایی با طرح همیار طبیعت و همچنین بروشور 1504 مرکز امداد جنگل و مرتع در بین مسافران و طبیعت گردان توزیع گردید.

 

ارسال نظرات