امام‌جمعه محمد شهر:

روزهای دید و بازدید سال نو از عیب‌جویی و غیبت افراد بپرهیزیم

امام‌جمعه محمد شهر گفت: : در این روزهای سال نو که مشغول دیدوبازدید از اقوام و آشنایان هستیم گل‌ها عیب‌جویی و غیبت افراد از همدیگر را می‌شنویم که باید از این مسئله بپرهیزیم.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۵۳
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌الاسلام علی الهی اظهار داشت: انسان نمی‌تواند نظر همه مردم را به خود جلب کند و این موضوع منجر به عیب‌جویی بعضی از آن‌ها نسبت به شخص می‌شود.

روزهای دید و بازدید سال نو از عیب‌جویی و غیبت افراد بپرهیزیم

وی افزود: اما ما باید به این نکته حائز اهمیت توجه نماییم که جلب رضایت خالق نسبت به مخلوق اولویت داشته و دارد.

این مسئول و کارشناس مذهبی در ادامه با انتقاد از عیب‌جویی بعضی از افراد نسبت به همدیگر عنوان کرد: در این روزهای سال نو که مشغول دیدوبازدید از اقوام و آشنایان هستیم گل‌ها عیب‌جویی و غیبت افراد از همدیگر را می‌شنویم که باید به این مسائل دامن نزده و از غیبت بپرهیزیم.

حجت‌الاسلام علی الهی تأکید کرد: ایمان، اهداف و ارزش‌هایتان را صرفاً به خاطر حرف مردم زیر پا نگذارید و بدانید که خدا و رضایت او بر هر چیزی اولویت داشته و مقدم است.

وی بیان کرد: باید در اعمال و رفتارمان با دیگران به این نکته مهم توجه نماییم که نمی‌شود خصوصیات اخلاقی ما موردقبول همگان واقع شود و همین‌طور دیگران نیز نمی‌توانند دقیقه باب میل ما رفتار کنند پس همه ما باید جهت عاقبت‌به‌خیری در دنیا و آخرت رضایت خدا را در اعمال، رفتار و گفتارمان موردتوجه قرار دهیم.

امام‌جمعه محمد شهر خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا سال جدید را بدون عیب‌جویی از دیگران، غیب کردن، تمسخر دیگران و غیره آغاز کرده و تا آخر سال همین‌گونه باقی بمانیم.

وی در پایان بابیان اینکه زبان برخی از افراد افسار ندارد گفت: متأسفانه بعضی‌ها بسیار بی‌پروا در مورد همگان نظر می‌دهند که از همه شما عزیزان می‌خواهم چنین نباشید  و از دیگران عیب‌جویی نکنید که قطعاً عمده ثمرات این عیب‌جویی نکردن‌ها در زندگی خودتان، مشهود خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها