مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

پیشرفت کشور با اجرای مدل توسعه پایدار غربی میسر نمی شود/ حل معضلات کشور درگرو مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان است

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه اجرای مدل توسعه پایدار غربی که مورد تأکید عده قرارگرفته، کمکی به پیشرفت کشور نخواهد کرد؛ افزود: این شیوه که ناکارآمدی آن اثبات‌شده است باارزش‌های اسلامی در تضاد است.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۳۸
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی عصر امروز در نشست جمعی از دانشجویان بسیجی استان با آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه تربیت کادر تراز انقلابی، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و روشنگری ازجمله اصلی‌ترین وظایف تشکل بسیجی دانشجویی است، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های متنوع و گوناگونی توسط بسیج دانشجویی استان در مراکز دانشجویی و... برگزار می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در ادامه بابیان اینکه پس از توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده دانشجویان انقلابی از فرصت تریبون نماز جمعه برای روشنگری و تبیین مواضع؛ استان یزد از استان‌های پیشگام در این عرصه بود، اظهار داشت: از اوایل سال ۹۵ این مهم در نماز جمعه‌های استان یزد محقق شد و در سال گذشته بیش از ۶۰ سخنرانی توسط دانشجویان بسیجی در نماز جمعه‌های استان انجام شد.

وی با تقدیر از حمایت‌ها و همراهی‌های ائمه جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه استان در این راستا، یادآور شد: این سخنرانی‌ها همواره مؤثر و با استقبال مخاطبین همراه بود و بازخورد‌های مناسبی نیز به همراه داشت.

راسخی با تأکید بر اینکه دانشجویان به‌عنوان، قشری مؤثر در کشور و مؤذنان جامعه باید در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب تلاش کنند، اذعان کرد: مطالبه گری تخصصی از مسئولین و بررسی معضلات و راه‌حل‌های آن‌ها در محافل دانشگاهی و کرسی‌های آزاداندیشی از اصلی‌ترین وظایف دانشجویان است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد بابیان اینکه در این راستا اندیشگاه‌های آزاداندیشی به همت بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، بررسی معضلات مختلف استان و کشور و بحث و تبادل‌نظر پیرامون آن‌ها در قالب این اندیشگاه‌ها با انسجام بیشتر و هدفمندتر از قبل پیگیری می‌شود.

راسخی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید مجدد بر اینکه تبیین و ترویج گفتمان اصیل انقلاب اسلامی همواره موردتوجه بسیج دانشجویی قرار داشته و دارد، یادآور شد: جریانی در کشور به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان غربی است.

وی با تأکید بر اینکه «مدل توسعه پایدار» که مبنا و اساسی غربی دارد موردتوجه برخی مسئولین و جریانات قرارگرفته است، تصریح کرد: ناکارآمدی این شیوه که با اصول انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی ما همخوانی ندارد حتی در غرب هم اثبات‌شده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در طول این سال‌ها هرکجا شاهد پیشرفتی بودیم به دلیل بهره‌گیری از عزم انقلابی، مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان بوده و آنچه امروز نیز پیشرفت کشور را تضمین می‌کند و حل معضلات را به همراه دارد، فعالیت باروحیه انقلابی و بهره‌گیری از نیروی جوان و کارآمد و حرکت در مسیر «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» است.

راسخی در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره موضوع پیشرفت و عدالت، اظهار داشت: هرکجا در کشور پیشرفتی صورت می‌گیرد در کنار آن باید عدالت هم تحقق یابد و این مهم در شیوه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف مدیریت شهری و کشوری باید موردتوجه جدی قرار بگیرد.
ارسال نظرات