بازیگر فیلم سینمایی آژانس شیشه ای در گفت و گو با «بسیج»:

بسیاری از حماسه آفرینی های دفاع مقدس هنوز گفته نشده است

نقی زاده با بیان اینکه جشنواره ملی سرزمین نور نگاهی هنری به موضوع ایثار و شهادت دارد، گفت: این جشنواره استعدادهای زائران را شناسایی کرده و آنان را تشویق به خلق اثر ادبی و هنری کند.
کد خبر: ۹۰۰۱۰۸۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

اصغر نقی زاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و جامعه «بسیج» با بیان اینکه اردوهای راهیان نور این فرصت به نسل جوان می دهد که با حضور در مناطق عملیاتی، حوادث و واقعیت های دفاع مقدس را از نزدیک ببینند و لمس کنند، گفت: نسل امروزی در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند و آنچه که از این دوران شکوهمند می دانند، برگرفته از مطالبی است که آنان را در دوران تحصیلی و یا از طریق برخی رزمندگان دوران دفاع مقدس است اما سفر به سرزمین نور، این فرصت طلایی را به آنان می دهد که آنچه را که شنیده بودند، از نزدیک ببینند و درک نمایند.
وی ادامه داد: راهیان نور بهترین روش و کلید طلایی انتقال فرهنگ دفاع مقدس و شهدا به نسل امروز است و باید قبول کنیم در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن، فرهنگ ایثار و مقاومت بهترین فرصت برای در امان ماندن از این تهاجمات فرهنگی غرب است.
نقی زاده تصریح کرد: دفاع مقدس سرشار از خاطرات مختلف است که به طور یقین می توان گفت، بسیاری از واقعیت ها و حماسه آفرینی های آن هنوز مطرح نشده است.
این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: جشنواره های دفاع مقدس یک نمونه از ابزارها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شوند و باید با تمام توان در این زمینه ورود پیدا کرد و مطئمنا ضرر نخواهیم کرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور، اظهار داشت: جشنواره ای همچون سرزمین نور که در کنار اردوهای عظیم راهیان نور برگزار می شود، می خواهد با نگاه هنری به موضوع راهیان نور نگاه کند و از این طریق، استعدادهای زائران را شناسایی کرده و آنان را تشویق به خلق اثر ادبی و هنری کند.
نقی زاده تاکید کرد: شرکت کنندگان جشنواره سرزمین نور، وقتی اثری را به جشنواره ارسال می کنند تا زمان برگزاری اختتامیه آن، پیگیر اثر خودشان هستند و قطعا تلاش خواهند کرد که در دوره بعدی جشنواره با اثر بهتری شرکت کنند و این موضوع، خود به خود باعث افزایش کمیت و کیفیت آثار فرهنگی و ادبی دفاع مقدس می شود.

ارسال نظرات