برخی‌ها هنوز درک صحیحی از نفوذ دشمن ندارند

دادستان نظامی مازندران با اشاره به وقایع خیابان پاسداران تهران، گفت: بعضی از عناصر جاهل و معترضان داخلی درک صحیح و واقعی از نفوذ دشمن ندارند.
کد خبر: ۹۰۰۰۰۴۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمداسماعیل زارعی در گفت‌وگویی با مقدس شمردن فرصت خدمت در نظام اسلامی اظهار کرد: قدر فرصت بدست آمده را که  در اختیار ما قرار دارد بدانیم  تا بتوانیم ادای وظیفه کنیم.

وی تصریح کرد: مسؤولیت و خدمت در این نظام امانت الهی است در کلام الهی به مومنان یادآوری می‌شود که «یا ایها الذین آمنو الاتخوفوالله و الرسول و تخوفوا اماناتکم و انتم تعلموم» در منطق قرآن کریم امانت فقط امانت مالی نیست مفهوم وسیعی دارد که نمونه‌ها و مصادیق آن در کلام معصومین و امام راحل و فرماندهی معظم کل قوا آمده است.

دادستان نظامی مازندران با  اشاره به فرازی از نامه امیرالمومنین علی(ع) به اشعث بن قیص فرماندار آذربایجان گفت: «و ان عملک لیس الک بطعمه ولکنه فی عنقک امانه»، ولایت برای حکمران و کارگزار یک طعمه و لقمه چرب نیست تا در فکر بلعیدنش باشد بلکه امانتی است که با کمال دقت و دغدغه باید حقش را ادا کرد.

این مسؤول تاکید کرد: همه ما کارگزاران نظام اسلامی و نیروهای مسلح به‌ویژه ‌نیروی انتظامی در ماموریت‌ها و انجام امورات امانتدار هستیم، اگر خوب امانتداری کردیم و به وظایف‌مان صحیح عمل کردیم مردم قضاوت خوبی درباره ما دارند.

زارعی گفت: خیانت در امانت یعنی اینکه عملی انجام دهیم که موجب وهن نظام اسلامی و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به حکومت اسلامی شده و با اعمالمان زمینه‌ساز افزایش ناامیدی و یاس در مردم که از گناهان نابخشودنی و خیانت به آرمان‌های نظام مقدس اسلامی و خون شهیدان است، نشویم.

وی با فصل‌الخطاب شمردن قانون  در انجام ماموریت‌ها و اقدامات پلیسی و امنیتی گفت:  مردم ما قدرشناس زحمات پلیس هستند و حضور ناجا در همه صحنه‌ها باعث دلگرمی مردم می‌شود.

دادستان نظامی مازندران اضافه کرد: هیچ تناسبی بین زحمات پرسنل ناجا با حقوق دریافتی‌شان وجود ندارد و این از جمله مشاغل سخت و پر خطر محسوب می‌شود و کسانی که این شغل را انتخاب می‌کنند صرفاً ‌به انگیزه تقدس و خدمت به نظام مقدس اسلامی به آن نگاه  می‌کنند.

این مسؤول با مقدس شمردن شغل پلیس گفت: این انگیزه‌های ایمانی و دینی و تعهد شماست که در همه میادین حضور دارید و در واقع در حال ایثار و از خود گذشتگی هستید.

زارعی با اشاره به برخی درد و دل‌های پلیس در جلسات خصوصی با ایشان گفت: به نظر می‌رسد با مشکلاتی که کارکنان ناجا در جلسات با ما بیان می‌کنند بخش عظیمی از کارکنان ناجا در کنار برخی دیگر از مشاغل در کشور مثل کارگران مشکل معیشت دارند و مسؤولان اجرایی و تقنینی باید در این خصوص اقدام عاجل به عمل آورند.

وی اشاره به حق‌الناس بودن ماموریت‌های پلیس گفت: اینکه بخش مهمی از ماموریتهای شما با حقوق الناس در ارتباط است و دارای حساسیت خاص شرعی و قانونی است دفاع از حقوق مردم و امنیت جسمانی و روانی مردم به شما واگذار شده است، نقش پلیس مهربان و مقتدر را اگر خوب ایفا کردید یعنی حق الناس رعایت شده است در برابر آحاد مردم مهربان و رئوف باشید اما در برابر کسانی که امنیت فیزیکی و روانی مردم را به مخاطره می‌اندازند برخورد جدی و شدید قانونی باید صورت پذیرد.

دادستان نظامی مازندران با اشاره به وقایع خیابان پاسداران تهران گفت: در قضایای اخیر دی ماه و بهمن ماه و آشوب خیابان پاسداران واقعاً ‌نیروی انتظامی قاطعانه عمل کرد و در این قاطعیت مظلومیت نهفته‌ای هم وجود دارد که برخی از عناصر نفوذی آن را رهبری می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به جاهل بودن برخی مسؤولان به قانون و بصیرت ادامه داد: بعضی از عناصر جاهل و معترضان  داخلی درک صحیح و واقعی از نفوذ دشمن ندارند. مفهوم اخلال در نظم عمومی، هرج و مرج و محاربه را نمی‌دانند در واقع فاقد بصیرت و بینش هستند، قانونگذار و وظایف نیروی انتظامی را در مقابله با جرایم مشهود کاملاً‌ مشخص کرده است.

زارعی افزود: فتنه‌گران، آشوبگران و دراویش که جملگی با اصل نظام و مقدسات ارزش‌های اسلامی دشمن هستند دلسوز مردم و جمهوری اسلامی نیستند حامیان اینها هم در داخل کشور فقط اصولی که بتوان تفسیر به رای شود را در حد شعار قبول داشته و مدام سخنرانی‌های دشمن را در ایران تکرار می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنابر قانون مجازات اسلامی مواد 279 و 287 هر کس بسمت مردم سلاح بکشد و موجب ناامنی در محیط گردد و یا در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی قیام مسلحانه کند محارب و مفسد فی‌الارض است و مجازاتش نیز اعدام است آنچه در خیابان پاسداران تهران اتفاق افتاد صرفاً ‌بیان یک عقیده و اعلام موجودیت یک فرقه منحرف نبوده بلکه اقدام علیه امنیت داخلی کشور، قتل، ناامنی، ایجاد وحشت بوده است.

دادستان نظامی مازندران اظهار کرد: نوع هجوم آنها به مردم و شهادت جمعی از عزیزان انتظامی و امنیتی بسیج نشان از آموزش آنها توسط عناصر ضدانقلاب و گروهک خبیث داعش بوده است که شدیداً ‌هم مورد حمایت آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار دارند. در جرایم مشهود پلیس حاضر در میدان فقط از خود دفاع نمی‌کنند بلکه از مردم، امنیت و آسایش عمومی و جهموری اسلامی دفاع می‌کنند باید این پلیس در میدان تجهیز شود چون دشمن خارجی مزدوران داخلی خود را به انواع سلاحها مجهز کرده است.

زارعی گفت: با ورود جدی و سریع دستگاه قضایی در این خصوص نیز شاهد اجرای عدالت اسلامی خواهیم بود و بساط عرفان‌های کاذب شورشی برای همیشه جمع می‌شود و دشمنان خارجی و مزدوران داخلی شاهد اقتدار نظام مقدس اسلامی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها