در آستانه نوروز ۹۷

آغاز کاشت ۲۳ هزار و ۴۰۰ جعبه انواع بوته گل در مریوان برای استقبال از بهار

شهردار مریوان از کاشت بیش از ۱۰ هزار اصله نهال مثمر در مریوان همزمان با روز درخت کاری و همچنین کاشت ۲۳ هزار و ۴۰۰ جعبه انواع گل‌های زینتی در میادین و پارک‌های این شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۵۰۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
جمال شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان اظهار کرد: شهرداری مریوان با توجه به آغاز روز درخت کاری و هفته منابع طبیعی به منظور پاسداشت این ایام و همچنین تزئین شهر برای آماده سازی جهت حضور میهمانان نوروزی کاشت ۱۰ هزار اصله نهال از سوی پرسنل و کارگران این ارگان مردم نهاد آغاز شده است.


شریفی تصریح کرد: این نهال‌ها در راستای گسترش فضای سبز از سوی شهرداری مریوان در پارک‌ها و فضا‌های سبز این شهر توزیع شده که ۱۰ هزار اصله نهال شامل نهال درخت‌های چنار، سرو نقره‌ای و سرو شیرازی، سندروس، عرعر، کاج تهران، بادام تلخ و ... می‌باشد.

وی بیان کرد: از میزان این ۱۰ هزار اصله نهال که تعداد ۶ هزار اصله از سوی شهرداری مریوان با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیون تومان خریداری شده و مابقی آن نیز که شامل ۴ هزار اصله نهال است از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان به این شهرداری برای غرس در پارک‌ها و فضا‌های سبز مریوان اهداء شده است.

شهردار مریوان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به اواخر سال و همچنین نزدیکی به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران در این شهر ۲۳ هزار و ۴۰۰ جعبه بوته انواع گل شامل گل‌هایی همچون بنفشه، همیشه بهار، مینا چمنی، داوودی و ... از سوی کارگران این شهرداری در پارک‌های شهر کاشته خواهند شد.

جمال شریفی افزود: متاسفانه شهرداری مریوان با توجه به میزان بدهی‌هایی که از دوره گذشته مدیریت این ارگان مردم نهاد برجای مانده است برای کاشت اصله نهال و گل‌های زینتی توانسته است مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کند.

شریفی تصریح کرد: به مناسبت فرارسیدن نوروز ۲۳ هزار و ۴۰۰ جعبه بوته گل با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان و ۱۰ هزار اصله نهال مثمر با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان در حال کاشت است که باید عنوان کرد به غیر از این تعداد بوته‌های انواع گل تعداد ۵۴۰۰ جعبه بوته انواع گل زینتی که در گلخانه شهرداری تولید شده است نیز کاشته می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات