کارشناس خانواده مطرح کرد

اسلام را مدیون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستیم / زن خوب مایه آرامش مرد خانه است

مشاور و کارشناس خانواده در جمع بانوان خاتم بیان کرد: در واقع اسلام را مدیون دو زن هستیم که از نور ولایت در شرایطی که امام زمانشان مامور به سکوت بود، آن‌ها بار رسالت امام را به دوش کشیدند.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۲۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، دکتر ترکمانی مشاور و کارشناس خانواده در مراسم ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن در جمع بانوان شهرستان خاتم اظهار داشت: حیات طیبه حضرت فاطمه (س) شاخص‌ترین الگوی خانواده برای بشریت است، زیرا این بانوی بزرگوار در رعایت آداب و قوانین زندگی، معاشرت با همسر و فرزندان و مدیریت امور خانه بی نظیر بود.
ترکمانی با بیان اینکه اسلام مدیون دو زن گفت: بعد از رحلت پیامبر (ص) دستان حضرت علی (ع) را بستند و ایشان را خانه‌نشین کردند، اما آنکه نگذاشت نور نبوت و امامت خاموش شود، حضرت زهرا (س) بود.
وی با بیان اینکه نقش حضرت زهرا (س) حفاظت از نور امامت و ولایت است، بیان کرد: در واقع اسلام را مدیون دو زن هستیم که از نور ولایت در شرایطی که امام زمانشان مامور به سکوت بود، آن‌ها بار رسالت امام را به دوش کشیدند؛ به دوش کشیدن وزنه رسالت انبیاء و امام معصوم بسیار بسط وجودی می‌خواهد و این دو زن حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) از این آزمون با سربلندی بیرون آمدند.
مشاور و کارشناس خانواده با بیان اینکه زن مایه آرامش یک خانه است، خاطر نشان کرد: دختران جوان ما باید به این باور برسند که نقش زن به عنوان همسر و مادری بر هر نقش دیگر ارجعیت دارد و برای انجام درست این نقش کسب مهارت زندگی ضروریست.
دکتر ترکمانی در ادامه به ویژگی‌های زن خوب اشاره و اظهار داشت: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) میفرماید سه گروه از زنان روز قیامت همراه من وارد بهشت میشوند که مشخصه آنان این است که اولا با نداری مرد بسازند، دوم اینکه سازش با بداخلاقی مرد و سومین ویژگی مشخص کردن مهریه کم در زندگی زناشویی است.
مشاور و کارشناس خانواده در پایان با بیان اینکه مهریه‌های سنگین و برگزاری مراسم ازدواج پرهزینه تضمین کننده خوشبختی زوجین نیست تصریح کرد: مهریه سنگین خوشبختی نمی‌آورد و مادران و پدران باید زندگی سعادتمند فرزندانشان را در پرتو ایمان و محبت شکل دهند.
ارسال نظرات