خبرهای داغ:

وجود پایگاه‌های علمی زهرا شناسی در جامعه ضروری است

مسئول خواهران موسسه مهد قرآن کشور گفت: متاسفانه مبحث زهرا شناسی تحت مباحث علمی کمتر در جامعه حضور فعال داشته است و وجود پایگاه‌های علمی در جهت تبیین شخصیت اجتماعی حضرت زهرا ( س ) امری ضروری در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۶۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، ضمن بزرگداشت روز زن  در رابطه با ولادت بانوی بزرگ اسلام گفت: خداوند در قرآن به پیامبر خطاب می‌کند که ما به تو خیر کثیر داده ایم و برای شکرگزاری این نعمت عطا شده نماز بخوان و قربانی کن و به درستی سوره کوثر در شان خانم فاطمه زهرا نازل شد و اسم این بانوی اسلام را از آن جهت پیامبر (ص ) فاطمه نامید چرا که در حدیثی از پیامبر آمده است که فاطمه به معنای بریدن و جداشدن است و به راستی فاطمه ( س ) و پیروانش از آتش دوزخ جدا شده اند.

وی ادامه داد: منزلگاه حضرت همواره محل رفت و آمد بانوانی بود که برای پرسش و پاسخ مسائل احکام و پاسخ به شبهات دینی مراجعه می‌کردند و از رهنمودهای حضرت به خوبی بهره می‌بردند و متاسفانه در نقل مکان‌ها کمتر به این موضوع اشاره شده است.

نادری، معرفت به ولایت و امام شناسی را مهمترین خصلت این بانوی بزرگ اسلام برشمرد و گفت: حضرت زهرا ( س ) مبنای ولایت و معرفت به امام خویش یعنی حضرت امیرالمومنین ( ع ) را سرلوحه کارهای خود قرار داده بودند و تا آخرین نفس در حمایت از ولی خود کوتاهی نکردند به واقع امام شناسی و راه حقیقت از جمله برنامه‌های خاصه حضرت بود که با گفتار و رفتار خود ترویج می‌نمود.

 

مسئول خواهران موسسه مهد قرآن کشور تصریح کرد: شاید به درستی شخصیت حضرت زهرا ( س ) برای خیلی از آحاد جامعه هویدا نباشد و متاسفانه در زمینه پردازش شخصیت و زندگانی اجتماعی حضرت بسیار کم کاری شده است و این برای جامعه اسلامی صورت خوشی ندارد. حضرت زهرا (س ) با وجود سن کم بسیار در زمان خود عالمه و سخنرانی بی بدیل در مراسمات بوده اند که خیلی کمتر به آن پرداخته ایم و امروزه من و دیگر بانوان مبلغ موظفیم نگاه تک بعدی به زندگانی و شهادت این بانوی آفرینش نداشته باشیم و باید پردازش به زندگانی علمی حضرت در اولویت سخنرانی‌ها قرار گیرد.

برخی زنان روشنفکر فقط دف زدن در مراسم عروسی حضرت را الگو قرار داده اند!

مدیر کانون قرآنی چهارده معصوم در خطاب به دختران و زنان روشنفکر جامعه گفت: برخی‌ها در پاسخ به برگزاری مراسم لهو و لعب اینگونه پاسخ می‌دهند که حضرت زهرا (س ) در مراسم عروسیشان از دف استفاده شده است و انگار از زندگانی حضرت فقط همین عامل را الگو گرفته اند در حالی که خواندن نماز شب، عبادت‌های طولانی، دفاع از ولایت، حفظ حجاب حتی در برابر کور مادرزاد، همسرداری، تربیت صحیح فرزند، بیان احکام، خطابه از جمله خصوصیات بارز این بانوی اسلام بوده است که کمتر زنان روشنفکر ما از آن الگو گرفته اند.

این مدرس قرآن، وجود پایگاه‌های علمی تحت عنوان زهرا شناسی را در کشور ضروری دانست و افزود: متاسفانه مبحث زهرا شناسی تحت مباحث علمی و نظری کمتر در جامعه حضور فعال داشته است و وجود پایگاه‌های علمی در جهت تبیین شخصیت علمی و اجتماعی حضرت زهرا ( س ) امری ضروری در جامعه است که بدین واسطه زنان و دختران جامعه با بینش علمی و نحوه چگونگی رفتار اجتماعی حضرت بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان در رابطه با تجلیل از مدرسان قرآن به مناسبت ولادت خانم فاطمه زهرا ( س ) اظهار کرد: کانون قرآنی چهارده معصوم هر ساله به مناسبت ولادت بانوی بزرگ اسلام خانم فاطمه زهرا( س ) جشنی باشکوه برگزار و طی این مراسم از نخبگان و مدرسان قرآنی که فی سبیل الله تدریس قرآنی دارند هدایایی در حد وسع داده می‌شود که امسال هم به لطف حضرت زهرا به 27 نفر از حافظان قرآنی و مدرسین و مبلیغین چادر اهدا شد.

ارسال نظرات