خبرهای داغ:

گفتمان اسلامی در مقابل با استکبار از راهکار نجات بشریت است

آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در جمع کارکنان سپاه قدس گیلان با اشاره به ارتباط مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان با تمامی مراکز اسلامی شیعه و سنی در اروپا اظهار داشت: ساختمان مرکز اسلامی هامبورگ توسط اقدامات شهید بهشتی تکمیل شده است
کد خبر: ۸۹۹۸۶۶۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، ،آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در جمع کارکنان سپاه قدس گیلان با اشاره به ارتباط مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان با تمامی مراکز اسلامی شیعه و سنی در اروپا اظهار داشت: ساختمان مرکز اسلامی هامبورگ توسط اقدامات شهید بهشتی تکمیل شده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات و تحولات مرکز اسلامی هامبورگ به گونه‌ای در آلمان نهادینه و اثرگذار شده است که امروز بیش از 70 مسجد در هامبورگ وجود دارد.

 

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان از وجود بیش از 2 هزار و 700 مرکز اسلامی در آلمان خبر داد و با تاکید بر اینکه 240 مرکز از میزان مذکور از مراکز اهل شیعه هستند افزود: مابقی مراکز اسلامی موجود در آلمان برای برادران اهل سنت است.

 

امام جمعه مسجد هامبورگ با اشاره به اینکه راه‌اندازی و فعالیت مرکز اسلامی‌ هامبورگ به منظور تعامل بیشتر اهل سنت و شیعه در اروپا  با یکدیگر بود تاکید کرد: معرفی اسلام جامع در دنیای غرب بسیار حائز اهمیت است و این امر از اهداف مرکز اسلامی هامبورگ محسوب می‌شود.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه تحقق و آشنایی مطلوب دنیای غرب با اسلام جامع از دیگر  اهداف ایجاد مرکز اسلامی هامبورگ بوده است خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز آکادمی اسلامی در هامبورگ از دیگر اقدامات دکتر بهشتی در راستای ترویج اسلام در آلمان محسوب می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 51 طلبه از 6 کشور اروپایی با مسلط بودن به 4 زبان در مرکز آکادمی اسلامی هامبورگ مستقر هستند تاکید کرد: اگر اسلام ناب محمدی در این افراد نهادینه شود به درستی می‌توانند اسلام واقعی را به زبان بومی در کشورهای خود ترویج کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا جایگاه مرکز اسلامی هامبورگ را جایگاهی محوری عنوان کرد و گفت: تجمیع مراکز شیعه در یک نقطه از اقدامات مطلوب و اثرگذار این مرکز است و با این‌ اقدام، وحدت و تمرکزی مطلوب در بین مراکز شیعیه در آلمان به‌وجود آمده است

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز در برخی از مدارس هامبورگ اجازه تدریس فلسفه داده نمی‌شود و در دنیای غرب به تحقیقات ویژه در خصوص اسلام می‌پردازند تاکید کرد: ایجاد تشیع انگلیسی موجود در کشورهای اروپایی نتیجه و برخاسته از این مطالعات است‌.

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه دنیای غرب اسلام را با خشونت در جوامع غربی ترویج می‌کند و مراکز شیعه انگلیسی آموزش قمه‌زنی و خشونت را رواج می‌دهند گفت: پدیده قمه زدن بدعتی است که به منظور ضربه زدن به مذهب شیعه ایجاد شده است.

 

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه مرکز اسلامی هامبورگ اخلاقیت و معنویت را بدون افراط و تفریط در ترویج اسلام ناب محمدی در غرب دنبال می‌کند گفت: مرکز اسلامی هامبورگ به منظور رسیدن به این هدف علمای اسلامی موجود در آلمان را ساماندهی کرده است.

 

وی مرکز اسلامی هامبورگ را ظرفیتی مهم و بزرگ برای جهان اسلام در جامعه اروپایی دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی و جمع کردن مراکز شیعه به عنوان مراکز شیعیان در آلمان از ظرفیت‌های مهم و اثرگذار در ترویج اسلام ناب محمدی در آلمان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به  اینکه مرکز اسلامی هامبورگ به مدت 7 سال است که با دانشکده کاتولیک ارتباط برقرار کرده و نتیجه این ارتباط کتابی 800 صفحه‌ای است افزود: فرهنگ تشیع یک فرهنگ جهانی است که به طور مطلوب به تمامی سئوالات مربوط به انسانیت پاسخ می‌دهد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با بیان اینکه جمعیت مسلمانان در اروپا رو به افزایش است خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر جمعیت مردم مسلمان آلمان از 5 میلیون نفر به 7 میلیون مسلمان افزایش یافته است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این امر آسیبی جدی به لابی‌‌گری‌های رژیم صیهونیستی در اروپا زده و آینده‌ای مطلوب را برای اسلام رقم می‌زند بیان کرد: در برخی از شهر‌های اروپایی همچون بروکسل جمعیت مسلمانان 56 درصد است

 

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ با اشاره به اینکه فراوانی جمعیت مسلمانان در کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان رو به افزایش است خاطرنشان کرد: این امر در تحولات سرنوشت‌ساز دنیای غرب همچون انتخابات بسیار اثرگذار است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با بیان اینکه در حال حاضر گفتمان بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران در تحولات دنیای غرب اثرگذار است تاکید کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر سمت رهبری جامعه اسلامی، دنیای مستضعفان را به عنوان رهبر مستضعفان جهان  مدیریت می‌کنند

 

 آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه دنیای غرب با توسعه کمی مسلمانان مواجه بوده و این توسعه نیازمند هدایت و مدیریت مطلوب است تصریح کرد: با مدیریت و هدایت مطلوب باید اسلام جامع ناب محمدی را در مقابله با اسلام سکولار در مسلمانان دنیای غرب نهادینه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر نیاز‌های دنیا را به درستی در مسیر انقلاب اسلامی هدایت کنیم به درستی اسلام ناب محمدی را در دنیا رواج می‌دهیم خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از انقلاب اسلامی به منظور تداوم و پویایی اسلام ناب محمدی در جهان امری واجب و اساسی است.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز مسلمانان در انتخابات‌های اروپایی اثرگذار هستند و این اتفاق اقدامی مهم و مورد توجه است افزود: اگر روند افزایش مسلمانان در اروپا به شیوه موجود ادامه یابد تا سال 2050  نیمی از جمعیت برخی از کشورهای اروپایی مسلمان می‌شوند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اورپا برای مسلمانان یک ظرفیت بزرگ به منظور  تحولات جهانی و ترویج مفاهیم اسلامی است بیان کرد: امروز ایران اسلامی به واسطه جایگاه خود در عرصه پیشرفت‌های علمی و دفاعی معادلات دنیای غرب را برهم ریخته است

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حال جهاد مجاهدانه برای به عزت رساندن تمامی مسلمانان جهان است و خود را در مقابل این پدیده موظف می‌داند تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری مرکز اسلامی هامبورگ به منظور ترویج گفتمان و جریان انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل ایجاد شده است.

 

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ انقلاب اسلامی را یک امانت بزرگ الهی دانست و با بیان اینکه وظیفه حفظ و حراست از انقلاب وظیفه تک تک افراد جامعه به ویژه علما و حوزه علمیه است افزود: در حال حاضر پایبندی به اصول، گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی از مباحث ویژه مورد توجه در داخل کشور است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خروج از مبانی اسلام و انقلاب حتی به اندازه‌ لحظه‌ای در کشور قابل قبول نیست بیان کرد: در برخی از مواقع تسامح به هیچ عنوان پاسخگو نیست و خلاف مبانی و اصول انقلاب است.

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه تداوم حرکت قطار انقلاب به سوی سعادت نیازمند توجه به اسلام ناب محمدی و حفظ شان انقلاب است خاطرنشان کرد: امروز راه حل نجات کشور و نجات دنیای بشری توجه کردن به گفتمان اسلام است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توجه‌کردن به گفتمان اسلامی در مقابل با استکبار از راهکار نجات بشریت است تصریح کرد: تبعیت و پیروی کردن بی‌قید و شرط از مقام معظم رهبری عامل رسیدن دنیای اسلام به سعادت است.

 

ارسال نظرات