خبرهای داغ:

استاندار آذربایجان غربی با استاندار اربیل دیدار و گفتگو کرد

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با استاندار اربیل گفت: امیدوارم با حل مسائل و مشکلات موجود، شاهد ارتقای روابط در سطح عالی باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۸۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در آئین استقبال رسمی از استاندار اربیل که در محل استانداری ترتیب یافت با قدردانی از تلاش‌های استاندار اربیل در جهت ارتقای روابط میان دو منطقه، گفت: تلاش شما در جهت ارتقای روابط میان دو استان و همچنین پیشرفت اقلیم کردستان بسیار مفید و ارزنده است.

این مسئول سفر استاندار اربیل و هیات همراه به استان را فرصت بسیار خوبی برای گسترش روابط عنوان کرد و ادامه داد: امیدوارم با حل مسائل و مشکلات موجود شاهد ارتقای روابط در سطح عالی باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه یاور و پشتیبان مردم عراق و به ویژه اقلیم کردستان بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمان رژیم بعث عراق و همچنین حمله داعش به اقلیم کردستان در کنار مردم این منطقه بوده و از آنان حمایت کرده است و امروز دشمنان جدید فکر می‌کنند می‌توانند با سیاست‌های خودشان ارتباط ما را قطع کنند که در این زمینه باید بیشتر هوشیار بود و امید دشمنان را ناامید کرد.

شهریاری با تاکید بر اینکه دو طرف امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها دارند، افزود: در آذربایجان غربی ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی در حوزه گردشگری، معدن، صنعت، پزشکی، کشاورزی و دانشگاه وجود دارد که می‌تواند زمینه گسترش همکاری‌های دو طرف باشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: گسترش همکاری‌ها موجب رونق اقتصادی و رفاه برای مردم منطقه خواهد بود.

استاندار اربیل نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که با تجربیات ایشان در حوزه دیپلماسی شاهد ارتقای روابط میان اقلیم کردستان و استان آذربایجان غربی باشیم.

نوزاد هادی با ابراز خرسندی از حضور مجدد در آذربایجان غربی، ادامه داد: روابط تاریخی ما با خون بسته شده است و هر زمان که مردم اقلیم کردستان در خطر افتاده‌اند جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور از ما پشتیبانی کرده و در کنار ما بوده است و در حمله اخیر داعش به اقلیم کردستان سردار سلیمانی و رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با داعش در کنار ما بودند.

وی در ادامه هدف از سفر خود به آذربایجان غربی را گسترش همکاری‌ها و حل مسائل و مشکلات پیش‌رو عنوان کرد و گفت: امیدواریم با گسترش روابط شاهد رونق همکاری‌ها برای تجار، بازرگانان و گردشگران باشیم .

 

ارسال نظرات