معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

تولید ثروت و درآمدزایی برای شهر، از مهمترین وظایف شهرداری است

تولید ثروت و درآمدزایی برای شهر، از مهمترین وظایف شهرداری است و همه مردم نیز باید در این راستا به شهرداری کمک کنند.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۱۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در مراسم افتتاح پاسگاه انتظامی مشترک شهرداری، اولین سرای محله، اولین آب نمای موزیکال، تاکسی اینترنتی و تخریب ۱۳پلاک باقیمانده پروژه سبزه میدان گفت: شهر، سرمایه ای عمومی و متعلق به تمامی آحاد مردم است.

سید بیوک موسوی با شاره به اینکه حضور سرمایه گذاران، به منزله فرصتی برای توسعه استان قلمداد شود، افزود: شهرداری، یک دستگاه حاکمیتی مطلق نیست، بلکه همچون یک شرکت، وظیفه خدمات رسانی به مردم و شهروندانی را بر عهده دارد که در مالکیت شهر، سهیم و صاحب رای و نظر هستند.

وی اظهار داشت: هر یک از شهرداران و اعضای شورا که با آراء مردم انتخاب می شوند، باید مورد حمایت و همراهی قرار گیرند؛ به طوری که باید بدون ایجاد موانع، اجازه داد مدیران و اعضای شوراها، قدرتمندانه و با اقتدار برای 4 سال برنامه ‌ریزی و کار کنند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: مجموعه استانداری با شهرداری ها و تمامی دستگاه های اجرایی، تعامل حمایتی و نظارتی خواهد داشت.

سید بیوک موسوی افزود:  شهرداری، کارها و خدمات فراوانی دارد، اما تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی و شهری، بقیه اقدامات را نیز تحت الشعاع قرار می دهد که این امر، برازنده شهر نیست و موجب سلب اعتماد عمومی و بر هم خوردن آرامش شهروندان می شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط دو سویه میان شهرداری با سایر دستگاه های اجرایی ضروری است، اظهار داشت: باید با در کنار هم بودن، مشکلات را به یکدیگر گوشزد کرد و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مردم، اندیشیده شود.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه تمامی اقدامات و خدمات شهری و مدیریت این اقدامات، از ماموریت های شهرداری به شمار می آید، تصریح کرد: تولید ثروت و درآمدزایی برای شهر، از مهمترین وظایف شهرداری است و همه مردم نیز باید در این راستا به شهرداری کمک کنند.

سید بیوک موسوی افزود:  به دلیل جامعیت خدمات، وظایف و مسئولیت های گسترده و فراگیر شهرداری ها، باید شهرداران و مدیران در کنار رشته هایی از قبیل عمران، معماری و شهرسازی با تخصص هایی همچون جامعه شناسی، بازرگانی و اقتصاد شهری نیز آشنا باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداران متخصص باید بتوانند با افزایش ثروت و درآمدهای شهری، فراهم سازی زمینه کسب و کار و تسهیل در حضور سرمایه گذاران جهت اجرای پروژه های شهری، موجب تحول و توسعه شهرها شوند، اظهارداشت: شهرداران شهرهای استان باید حضور سرمایه گذاران را به منزله فرصتی برای توسعه استان تلقی نمایند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه باید موانع اداری را برای حضور سرمایه گذاران و توسعه استان برطرف نمود، گفت: برون سپاری برخی خدمات شهرداری ها مطلوب است.

سید بیوک موسوی افزود:  با چابک ‌سازی فعالیت ها می توان انجام سایر امور را تسهیل و بهتر نمود، اما در این میان باید رعایت حقوق کارگران و افراد مورد توجه جدی قرار گیرد و تصمیمات اتخاذ شده باید با قدرت عملیاتی شود و مسائل با ریشه‌یابی دقیق و در آرامش برطرف گردد.

 

ارسال نظرات