خبرهای داغ:

ویژه برنامه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در ناحیه تکاب برگزار شد

ویژه برنامه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهداء ، در ناحیه مقاومت بسیج تکاب و با حضور کارکنان کادر و وظیفه برگزار گردید .
کد خبر: ۸۹۹۶۱۱۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تکاب در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین (س) گفت: مادران و همسران شهدا به تاسی از حضرت ام البنین (س) در هشت سال دفاع مقدس و در جریان دفاع از حرم، عباس‌های رشید خود را برای حضور در میدان مبارزه با دشمن بعثی و تکفیری و برای دفاع از اسلام، بدرقه کردند؛ بانوهایی که ام‌البنین‌های انقلاب شدند.

حجت الاسلام سید صادقی افزود: علت این نامگذاری این است که حضرت ام البنین همسر حضرت امیرالمومنین (ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و از این جهان کوچ کرد و در جوار رحمت حضرت حق آرمید. به همین مناسبت وفات این شیر زن صدر اسلام؛ روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است.

حجت الاسلام سید صادقی افزود : اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می­‌دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می‌آمد، این دلاورزنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

حجت الاسلام سید صادقی در خاتمه گفت: مادران و همسران شهدا همانند ام البنین (س) در طول ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی ساختند که قلم توانایی نوشتن آن نیست و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد. آنان با صبر و استقامت خود دشواری‌ها را تحمل کردند.

همسران شهدا هم با تربیت یادگاران همسران خود آن‌ها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‌کنند چه بسیار همسرانی که خود دارنده رتبه‌های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آن‌ها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شدند.

ارسال نظرات