مینا رجایی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری:

واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی و نظارت بر فعالیت مراکز اولویت بهزیستی است

خبرگزاری بسیج: رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با مثبت ارزیابی کردن عملکرد کارکنان بهزیستی ری، اظهار داشت: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت و وجود 170 مرکز زیر پوشش بهزیستی شهرستان ری، پرسنل این اداره از لحاظ جدیت در کار نسبت به سایر شهرستان های استان بسیار جدی و پر تلاش هستند.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۸۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رجایی، افزود: در همه حوزه های بهزیستی فعالیت های زیادی صورت گرفته اما در زمینه مهد کودک ها باید فعالیت های بیشتری انجام شود.  

این مقام مسئول با اشاره به 25 سال سابقه فعالیت در بخش های مختلف بهزیستی، به بیان ظرفیت های بالای شهرستان ری پرداخت و گفت: این شهرستان در زمینه واگذاری فرزند خواندگی، معین هفت شهرستان جنوبی تهران است و کارهای اداری نهایی و تصمیم گیری ها در این ارتباط در ری انجام می شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به برخی فعالیت های این اداره از جمله جشنواره فرهنگی ورزشی گفت: این همایش با شکوه و در حد مراسم کشوری برگزار شده است.

رجایی، یکی از اولویت های مدیریت بهزیستی شهرستان ری را برون سپاری مراکز دانست و گفت: 95 درصد فعالیت ها  در بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده و  مسئولیت نظارت بر عملکرد آنها بر عهده بهزیستی است. از 170 مرکز روزانه و شبانه سالمندان، معلولان ذهنی، اوتیسم، اورژانس اجتماعی، مهدکودک، معلولان جسمی، ذهنی و حسی و ... زیر پوشش بهزیستی تعداد زیادی از مراکز در حوزه توانبخشی به بخش غیر دولتی واگذار شده و فقط 22 مرکز دولتی  داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که به خاطر تمرکز مراکز ترک اعتیاد و کمپ های مختلف در شهرستان ری مشکلات و معضلات بسیاری برای شهروندان این منطقه جنوبی فراهم شده است و چرا مقامات مسئول باز هم با صدور مجوز برای ایجاد کمپ در این منطقه موافقت می کنند، گفت: متقاضیان اغلب خودشان محل فعالیت خود تعیین می کنند و به خاطر شرایط و موقعیت جغرافیایی و تراکم جمعیت در مرکز تهران ملک مناسب در مرکز شهر پیدا نمی شود و کاهش هزینه های اجاره ملک در مناطق جنوبی، باعث رغبت بیشتر آنها به تاسیس کمپ ها در جنوب تهران می شود. اما در عین حال تلاش می کنیم که بر روی فعالیت مراکز اقامتی نظارت جدی تری داشته باشیم و فرمانداری نیز تاکید دارد که پذیرش ماده 16 نداشته باشیم.

خبرنگار: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات