رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در سازمان بسیج اساتید:

رویکرد حلّ المسائلی سازمان بسیج اساتید کشور جامعه دانشگاهی را دلگرم می کند

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ حجت­ الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها روز گذشته با حضور در سازمان بسیج اساتید کشور، از نزدیک در جریان برنامه­ های این سازمان و رویکرد جدید و حلّ­ المسائلی آن قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۴۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ حجت­ الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها روز گذشته با حضور در سازمان بسیج اساتید کشور، از نزدیک در جریان برنامه­ های این سازمان و رویکرد جدید و حلّ­ المسائلی آن قرار گرفت.

در این نشست که با حضور رییس و معاونین سازمان بسیج اساتید کشور و حجت ­الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجت ­الاسلام رستمی معاون فرهنگی، سیاسی نهاد و دکتر شیر اوژن قائم مقام معاونت فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاهها برگزار شد.

در این جلسه دکتر مجتبی زارعی ضمن خیرمقدم به میهمانان، برنامه­ ها و رویکرد جدید سازمان بسیج اساتید کشور را تشریح کرد. وی با یادآوری شرایط حساسی که نظام جمهوری اسلامی در آن قرار دارد، بر استفاده حداکثری از ظرفیت استادان متعهد و وطن­خواه در دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور برای حلّ معضلات و مسائل کشور تأکید کرد و گقت: جمهوری اسلامی در مرحله تمدنی قرار گرفته و بسیج اساتید نیز باید متدولوژی خود را از نگاه اجمالی دهة قبل به رویکرد شبکه­ ای و تفصیلی در علم و فنّاوری و سرمایه ­های انسانی معطوف کند.

در ادامه، طرح اعتلای بسیج اساتید کشور که دارای دو مؤلفه اصلی اثربخشی و حلّ ­المسائلی است، توسط دکتر ابن الدین جانشین سازمان ارائه شد.

در ادامه حجت ­الاسلام والمسلمین محمدیان با ابراز خرسندی از نقشه راه و سازمان کار جدید سازمان بسیج اساتید کشور گفت: مدت­ها بود منتظر این حرکت از سوی جامعه استادان بسیجی کشور بودیم زیرا این رویکرد ضمن آثار گسترده­ ای که دارد، به تقویت هویت استادان متعهد کشور کمک بسیاری خواهد کرد.

در همین راستا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: تلاش برای ایجاد روحیه یأس و بی­ تحرکی در میان برخی نخبگان از مهم­ترین نقشه ­های دشمن در حوزه علم و فرهنگ و فنّاوری است. سازمان بسیج اساتید کشور باید ضمن بهره ­گیری از ظرفیت­های خود در وزارت علوم و دانشگاهها، از جذب و بکارگیری استادان دلسوز به­ خصوص استادان جوان و پرداختن به مسائل راهبردی و مهم کشور غفلت نکند. همچنین تلاش شود کارهای مهم ملّی برزمین مانده در اندیشکده ­های راهبردی بسیج اساتید مورد مطالعه راهبردی قرار گیرد و برای آنها به ارائه راه­ حل مبادرت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معضلة نگاه به خارج، اشرافیت­ زدگی، پیامدهای حاشیه ­نشینی و توجه به محرومین و اهمیت فضای رو به تحول در حوزة مجازی و شبکه­ های نوظهور اجتماعی، تحقق سند اسلامی شدن دانشگاهها و کرختی و لختی دیوان­سالاری در صدر توجهات پژوهش­های کاربردی استادان دلسوز در اندیشکده ­های راهبردی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار