دعوت تشکل‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان مجلس برای پاسخ‌گویی در خصوص سانحه هوایی

تشکل‌های دانشجویی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس برای پاسخ‌گویی در خصوص سانحه هوایی تهران-یاسوج دعوت کردند
کد خبر: ۸۹۹۳۸۶۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
جلسه وفاق تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از وقفه‌ای یکساله ظهر امروز در دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج برگزار شد و روسا و اعضای انجمن‌های دانشجویی پیرامون مباحث در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی بحث و تبادل نظر کردند.

جعفری‌زاده دبیر تشکل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به حادثه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اظهار کرد: هر چه سریع‌تر باید علل این حادثه ناگوار مورد بررسی قرار گیرد و مقصران این حادثه مشخص شوند.

وی عنوان کرد: عمق این حادثه دلخراش بسیار بالا بود، اما فقط در کهگیلویه و بویراحمد عزای عمومی اعلام شد این موضوع نشانگر بی‌توجهی به استان و مطرح شدن شهروند درجه یک و درجه دوم است.

دبیر تشکل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه مسؤولان علت آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: به لحاظ تئوری همه اصولگرا و اصلاح‌طلب هستیم، اما تشکل‌ها و فضای سیاسی نباید وارد دانشگاه‌ها شود.

جعفری‌زاده عنوان کرد: آقایان نماینده سال‌ها است که به عنوان نماینده مردم در مجلس هستند، اما تاکنون به دانشگاه‌های استان نرفته‌اند و نامه فرستادیم برای آن‌ها و بعد از اینکه این موضوع رسانه‌ای شد به ما گفتند بعد از عید به دانشگاه‌ها می‌آییم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌های کشور این موضوعات وجود ندارد و نمایندگان در دانشگاه‌ها حاضر و به سوالات و نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویان پاسخ می‌دهند، اما تنها در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد چنین چیز‌هایی را می‌بینیم.

دبیر تشکل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: نمایندگان مجلس فقط زمان متینگ‌های انتخاباتی به فضای دانشگاه‌ها می‌آیند و به فکر دانشجو و نخبگان هستند.

جعفری‌زاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای حضور در دانشگاه‌ها دعوت شده که به سوالات پیرامون حادثه هوایی تهران-یاسوج و فقر و محرومیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دهند که نامه‌ای با امضای تمامی تشکل‌های دانشجویی استان برای سه نماینده استان در مجلس ارسال شود.

به گزارش فارس؛ فقر و محرومیت‌های در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۴ دهه از عمر انقلاب، عدم پایبندی مسؤولان به قانون، دخالت‌های گروه‌های مختلف بیرون از فضای دانشگاه بر برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی، پویا نبودن دانشگاه‌ها، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، حاکم شدن فضای بیرونی بر دانشگاه‌ها، عزل و نصب‌های دانشگاه‌ها توسط نمایندگان مجلس و ناکافی بودن نظارت بر نشریه‌های دانشجویی دیگر مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست دو ساعته بود.
ارسال نظرات