صدا و سیمای مرکز البرز؛

برنامه های متنوع نوروز ۱۳۹۷ میهمان خانه های گرم البرزنشینان

صدا و سیمای مرکز البرز در نوروز ۱۳۹۷ با برنامه های متنوعی و برای نخستین بار به صورت ۲۴ ساعته همراه شهروندان و میهمانان نوروزی استان البرز خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۸۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز البرز امسال برای نخستین بار به صورت پخش ۲۴  ساعته و شبانه روزی تلاش می کند تا لحظات خوب و خاطره انگیزی را برای البرزنشینان و مسافران نوروزی که قصد اقامت در این استان دارند فراهم کنند . پیش از این پخش استان البرز تنها ۱۰ ساعت در روز بود.

برنامه های متنوع نوروز ۱۳۹۷ میهمان خانه های گرم البرزنشینان ومیهمان نوروزی


" تبسم بهاری " عنوان ویژه برنامه روز تحویل سال ۱۳۹۷ خواهد بود که به صورت زنده به مدت ۱۸۰ دقیقه دو ساعت قبل از تحویل سال از سیمای مرکز البرز پخش خواهد بود . تبسم بهاری به  صورت مستقیم به روی آنتن خواهد رفت .در این برنامه ترکیبی - استودیویی تلاش شده است با آیتم های شاد و مهیج و اجرای موسیقی های زنده و حضور هنرمندان در استودیو  لحظات شادی برای همشهریان  ایجاد کند.گفتگوهای شاد و عیدانه با مردم در سطح استان و توصیف حال و هوای شهر و ارتباط با مسئولان استانی از دیگر آیتم های این برنامه خواهد بود. آیتم های این برنامه  به صورت تلفیقی از کلام ، نیایش ، شعرخوانی ، تلاوت قرآن و اعلام لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ و موسیقی نقاره و ساز و دهل عید خواهد بود .


"نسیم البرز" عنوان برنامه دیگری است که به مدت ۶۰ دقیقه هر شب میهمان شهروندان البرزی خواهد بود . به تصویر کشیدن  آداب و رسوم نوروزی در تمام نقاط استان از مهمترین آیتم این برنامه است و تلاش شده که با همکاری مسئولان فرهنگی استان و شهرستانهای مختلف غذاهای محلی ، موسیقی های خاص عید باستانی در استان و نقاط گردشگری از زبان مردم هر دیار معرفی شود .در این برنامه شبانه جشن نوروز مردم در تمامی شهرهای استان با حضور مجریان و گزارشگران صدا و سیمای البرز به تصویرکشیده خواهد شد .

همچنین ارتباط تلفنی با مسئولان مرتبط با سفرهای نوروزی مانند هواشناسی ، پلیس راهور ، راهداری ، هلال احمر ، اورژانس و....از آیتمهای این برنامه خواهد بود . همچنین در این برنامه  عکسهای ارسالی مردم در رابطه با نوروز به نمایش در خواهد آمد .این برنامه هر شب از ساعت  ۲۰  به صورت مستقیم پخش خواهد شد .


برنامه دیگر ایام نوروز ۱۳۹۷ در مرکز البرز با عنوان "باغ ترانه نوروزی " به مدت ۶۰  دقیقه در ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه  هر روز به صورت زنده و استودیویی با پخش ترانه های درخواستی محلی تلاش میکند لحظات مفرحی را برای شهروندان فراهم کند.


همچنین معاونت سیمای مرکز البرز با پخش کلیپهای کوتاه در خلال برنامه از مکانهای مختلف و دیدنی استان تلاش میکند  در فواصل برنامه های پخش شده در این خصوص به مردم آگاهی لازم را بدهد .


رادیو البرز نیز در نوروز ۱۳۹۷ با تدارک برنامه های متنوعی میهمان البرزنشینان و مسافران نوروزی خواهد بود. برنامه لحظه سال تحویل در رادیو البرز با عنوان " بهار هدایت "   به مدت ۱۲۰ دقیقه همراه  شنوندگان رادیو البرز خواهد بود .در این برنامه تلاش شده است با ایجاد فضای نشاط و بهارانه لحظات شادی در لحظه تحویل سال ایجاد کنند. از آیتم های این برنامه می توان به گفتگوهای کوتاه و شنیدنی ، آیتم های طنز ، ترانه های طنز عیدانه و نمایش کوتاه اشاره کرد. آیتم های خلاقانه دیگری نیز از قبیل مسابقه "خوانندگی مخاطبان" و مسابقه" سخنی با بهار" نیز در این ویژه برنامه در نظر گرفته شده است .اعلام لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ و موسیقی نقاره و ساز و دهل عید از برنامه های ویژه این روز است .همچنین در این برنامه  می توان به بخش های کوتاه بهاری و شاد برای ایجاد فضای لطیف و آرام بخش در برنامه ، اشاره به  آغاز زندگی موجودات و تحویل حال و احوال هستی به بهترین حال و یادی از کسانی که از دنیا رفته اند اشاره کرد .


 برنامه " صبح بهاری " نیز برنامه صبحگاهی رادیو البرز در ایام نوروز خواهد بود که به مدت ۱۸۰ دقیقه  با رویکرد اطلاع رسانی و نشاط آفرینی از ساعت ۱۰ الی ۱۲ بطور زنده از شبکه استانی صدای مرکز البرز پخش خواهد شد. برنامه عصرگاهی ایام نوروز نیز با عنوان " خوش بحال روزگار " به مدت ۱۲۰ دقیقه با رویکرد تفریحی ، سرگرمی و اطلاع رسانی هر روز از ساعت ۱۷ الی ۱۹ از شبکه استانی صدای مرکز البرز پخش میشود .از آیتم ها این برنامه ها می توان به نمایش های شاد و مفرح ، مسابقه تلفنی و پیامک، آشپزی و شیرینی پزی، پزشکی، رعایت نکات بهداشتی در تغذیه و سفر، ترانه ها و تصنیفهای  شاد محلی و ایرانی، ارتباط با گزارشگران جنوب کشور و ارائه گزارشی از اردوی کشوری راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب ، بیان آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در ارتباط با گزارشگران رادیو در سایر استانها اشاره کرد. همچنین ارتباط با پلیس راهور و بررسی وضعیت ترافیک راهها ، هواشناسی ، نکات ایمنی سفر ، نکات ایمنی خودروها و تهیه بلیط و راهنمایی مسافران در هنگام بازگشت از سفرهای نوروزی آیتم های دیگری است که در این برنامه پخش خواهد شد .


برنامه "استند آپ کمدی  " نیز  عنوان یکی دیگر از برنامه هایی است که در ایام نوروز روزانه و به مدت ۲۰ دقیقه توسط کمدین های استانی اجرا می شود .


برنامه "موسیقی و ترانه " نیز هر روز به مدت ۱۵ دقیقه به روی آنتن رادیو البرز خواهد رفت .
برنامه "سینمایی کلاکت" با موضوع نقد فیلم های مختلف و معرفی فیلم های ارزشمند به مخاطبان و ارائه گزارشی از وضعیت فروش سینماها تهیه شده است .


برنامه های "خانه دوست"، " ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی" ، برنامه" آوای روستا" ، "خاطره گویی مسافران راهیان نور" ، "نمایش های بلند و کوتاه طنز" و ویژه برنامه" روز طبیعت" از برنامه های دیگری است که در رادیو البرز برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است .
در خلال برنامه های مختلف آنونسهای مختلفی به صورت  ترکیبات کوتاه و شنیدنی برای معرفی برنامه شاد و ادبی به همراه موسیقی باکلام و بی کلام، موسیقی های شاد، پاپ، محلی، سنتی و بهارانه پخش خواهد شد .


علاقمندان  می توانند روی  موج اف ام ردیف  ۹/۹۴ مگاهرتز شنونده برنامه های رادیو البرز باشند.
در واحد خبر صدا و سیمای البرز نیز در ایام نوروز ۱۳۹۷ گزارشهای مختلفی با موضوع ایمنی سفر ،معرفی مناطق گردشگری استان ، گزارشهایی در خصوص ایمنی در چهارشنبه آخر سال ، صله ارحام و احترام به بزرگترها ، تحول طبیعت و تحول انسانها ، لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان ، شعار سال ، آرزوهای تحویل سال ، دید و بازدیدهای نوروزی ، سوغات البرز و ارتباط با ارگانهای اطلاع رسان از جمله پلیس راهور ، راهها و هواشناسی به صورت روزانه از جمله گزارشهای در نظر گرفته شده برای بخش های خبری مرکز البرز است .
همچنین برای نخستین بار صدا و سیمای مرکز البرز همزمان با نوروز ۱۳۹۷  با ساخت و پخش دو قطعه موسیقی به مناسبت شروع تحویل سال نو با عنوانهای "بهار" و "بازی عید "  تلاش میکند لحظات خوب و خوشی را در این ایام برای هم استانیهای البرزی تهیه و تولید کند.


همچنین معاونت فضای مجازی استان نیز با ایجاد فضایی مناسب و تعامل با شهروندان تلاش می کند تا از طریق فضای مجازی و  ایجاد امکان برای شهروندان با آیتم هایی مانند مسابقه ، فراخوان تولیدات مردمی با محورهای از پیش تعیین شده ، برگزاری جشنواره بومی محلی و صنایع دستی ، معرفی جاذبه های گردشگری توسط خود گردشگران و مسابقه آوازهای محلی با موضوع عید تحت عنوان "آوا آیین "در فضای مجازی و  از این طریق نیز با مخاطبان تعامل داشته باشد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها