خبرهای داغ:
با شناخت طرح های برتر؛

دومین دوره مسابقات گفتگوی بشر دوستی به کار خود در تبریز پایان داد

دومین دوره مسابقات گفت و گوی بشر دوستی ویژه کانونهای دانش آموزی هلال احمر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر عامل هلال احمر استان و معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان هلال احمر و نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۹۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در این آیین با قدردانی از همکاری های اداره کل آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در برگزاری برنامه های آموزشی برای دانش آموزان در راستای شناخت آن ها با آسیب های اجتماعی اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره ها  ارتقا و تقویت سطح خود باوری در میان دانش آموزان  بوده تا دانش آموزان با تشکیل گروه ها نسبت به چالش ها و آسیب های اجتماعی واکنش نشان داده و با همفکری و مشورت با همدیگر راهکارهای برون رفت از آسیب های اجتماعی را در قالب طرح و ایده مطرح و محیطی عاری از خشونت را کنند.

سعید کنعانی افزود: ما از دانش آموزان شرکت کننده در این دوره انتطار داریم سفیران جمعیت هلال احمر در مدارس ومحیط های  خانوادگی باشند .مدیر عامل هلال احمر استان با اشاره به اهمیت نشر صلح و دوستی و اجتناب از خشونت خاطر نشان کرد:ماموریتهای هلال احمر درداخل و خارج کشور برای گسترش فرهنگ صلح و دوستی و کاهش آلام بشری است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی دیگر سخنران این مراسم با استقبال از ایده ها و طرح های دانش آموزان برای کاهش آسیب های اجتماعی و خشونت گفت :پیش نیاز هر گفت و گوی در حوزه های مختلف ایجاد هماهنگی و ابراز لطف و محبت به طرف مقابل و داشتن ادب و وقت شناسی می باشد .

جعفر پاشایی افزود: پیامبر بزرگ اسلام بواسطه خلق عظیمی که خداوند متعال به آن حضرت عطا کرده بود توانست در صدر اسلام از انسانها ی بدوی انسانها مدنی تربیت کند .

وی ادامه داد: راز موفقیت در حوزه گفتگو  مخاطب شناسی است و هرکس مخاطب خود را درست نشناسد نخواهد توانست کاری از پیش ببرد.

پاشایی لازمه اصلاح رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی را تغییر روش ها و رفتارها دانست و بر توجه به همه ابعاد شخصیتی انسان ها و پرهیز از تک بعدی حرکت کردن تاکید کرد .

معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های مختلف هلال احمر برای دانش آموزان افزود :سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طی دو برنامه مهم با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده  و در مدارس با اجرای طرح های مهمی همچون دادرس و طرح گفت و گوی بشر دوستی  نسبت به پیاده نمودن اهداف هلال احمر در محیط های دانش آموزشی اقدام می کند و دانش آموزان را با مهارت های لازم امدادی و بشر دوستی آشنا می کند.

بابایی ادامه داد: دانش آموزهلال احمری باید  هم آموزش ها و مهارت های امدادی را در قالب طرح دادرس فرا بگیرد و هم مهارتهای بشر دوستی و چگونگی ایجاد صلح و دوستی را بیاموزد .

وی بیان کرد: دوره گفتگوی بشر دوستی یک اتفاق نوینی است که دانش آموزان در آن، روشهای کاهش خشونت در مدارس را فرا می گیرند.

دومین دوره مسابقات گفتگوی بشردوستی دانش آموزان با محوریت تشکیل گروه های آشتی در مدارس، با شرکت ۴۰ تن  از دانش آموزان ۱۰ مدرسه تبریزی روزسه شنبه اول اسفند آغاز و بعد از برگزاری کارگاه ها و کلاس های فشرده  در محل مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر پایان یافت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها