راهیابی روستای شرف آباد رستاق اشکذر به مرحله نیمه نهایی جشنواره دوستدار کتاب کشور

روستای شرف آباد رستاق از شهرستان اشکذر به مرحله نیمه نهایی جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب کشور راه یافتند .
کد خبر: ۸۹۹۰۷۰۳
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
به گزارش  خبرگزاری بسیج از اشکذر ، این روزها مرحله داوری چهارمین جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب کشور در حال برگزاری است و تا کنون از بین بیش از ۱۳۰۰ روستای کشور، چهل روستا به مرحله نیمه نهایی داوری راه یافته اند که نام روستای شرف آباد رستاق از شهرستان اشکذر نیز در بین این روستاها می باشد.
هادی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب در شهرستان اشکذر، ضمن اعلام این خبر، اظهار امیدواری نمود روستای شرف آباد در مرحله داوری نهایی نیز نظر داوران جشنواره را به خود جلب و این روستا به عنوان یکی از ده روستای دوستدار کتاب کشور معرفی گردد.
وی در خصوص گزارش و طرح کتابخوانی ارائه شده از طرف روستای شرف آباد به جشنواره روستاهای دوستدار کتاب نیز اظهار داشت طرح مذکور با تلاش مجدانه و سرپرستی سرکار خانم حمیده مزیدی از فعالان کتابخوانی و کتابدار کتابخانه باقرالعلوم شرف آباد تهیه شده است.
ملانوری ضمن تقدیر از تلاش های خانم مزیدی و همه کسانی که ایشان را در اجرای فعالیت های کتابخوانی مورد حمایت قرار داده اند اظهار امیدواری نمود با مشارکت شوراها و دهیاری ها، زمینه الگو برداری از این طرح ها و اجرای آن در دیگر روستاهای شهرستان نیز فراهم آید.
جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود. بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند. برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.
هدف این جشنواره حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است. تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

لازم به ذکر است از برگزیدگان چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب همزمان با انتخاب چهارمین پایتخت کتاب ایران هشتم اسفند ماه تقدیر به عمل خواهد آمد. به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر

ارسال نظرات