جمعی از اهالی شهر مهردشت اعلام کردند:

تپه لاک‌پشتی مهردشت در معرض تخریب توسط انفجار‌های معدن سنگ

اهالی شهر مهردشت ابرکوه از مسئولین خواستار حفاظت از تپه‌ای شدند که شباهت زیادی به لاک پشت داشته، یکی از آثار طبیعی مهردشت است و انفجار‌های معدن سنگ منطقه آن را در معرض تخریب قرار داده است.
کد خبر: ۸۹۹۰۴۳۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، اهالی شهر مهردشتِ بخش بهمن اخیراً در ۵ کیلومتری محله نصرت‌آباد و نزدیکی شهر مهردشت تپه‌ای را شناسایی کرده‌اند که شبیه به یک حیوان و به گفته خودشان لاک‌پشت است.
این تپه که یکی از آثار طبیعی محسوب می‌شود به علت نزدیکی با معدن سنگ در معرض آسیب و تخریب شدن است؛ چراکه تکه سنگ‌های ناشی از انفجار معدن به سمت این تپه پرتاب‌شده و به مرور زمان موجب تغییر شکل ظاهری و نابودی آن خواهد شد.
در همین راستا اهالی شهر مهردشت با مراجعه به بخشداری و همچنین با درخواست‌های مکتوب به مسئولین ادارات مربوطه از جمله فرمانداری، محیط‌زیست و منابع طبیعی، خواستار حافظت از این تپه شده و به حمایت مسئولین در این زمینه امیدوار هستند.
مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرستان ابرکوه آثار طبیعی این‌چنینی دیگری نیز وجود دارد، درخواست کارشناسی و تخمین قدمت تپه مذکور که به شکل یک حیوان است به اداره کل میراث فرهنگی استان داده‌شده و قرار است کارشناسان مربوطه به‌زودی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات