رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

تجدیدنظر در حجم مطالب درسی و کمیت دروس ضروری است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه کنکور یک معضل جدی در کشور است، گفت: باید فکری در خصوص حجم مطالب درسی دانش‌آموزان کرده و در کمیت دروس تجدیدنظر کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۰۱۲۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

به گزارش سرویس دانش اموزی خبرگزاری بسیج، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در همایش ملی روانشناسی مدرسه که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به موضوع کنکور، اظهار داشت: این موضوع جدی در کشور است و ما در مجلس مصمم هستیم تا آن را حذف کنیم و قانون هم برای آن مصوب شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما به هر دلیلی که وجود دارد 28 نوع مدرسه فعالیت می‌کند در حالی که بعید می‌دانم در کشوری در دنیا این همه تنوع مدرسه وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه باید به سمت آموزش‌های مهارتی حرکت کنیم، گفت: آیا این همه حجم مطالب درسی برای دانش‌آموزان ضروری است و بنده فکر می‌کنم باید در کمیت دروس تجدیدنظر داشته باشیم چرا که این کمیت زیاد بوده و باعث می‌شود فرصت مهارت‌آموزی را نداشته باشیم. 

زاهدی با اشاره به دین‌باوری در بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: چرا نباید فرصت پیدا کنیم در مدرسه به صورت عملی درس سبک زندگی اسلامی - ایرانی را آموزش دهیم، آیا اهمیت آموزش سبک زندگی کمتر از درس ریاضی است؟ 

وی با اشاره به بازداشت تعدادی از دانش‌آموزان در حوادث اخیر گفت: وقتی از دانش‌آموز بازداشتی این سؤال شد که چرا این کار را انجام دادی واقعاً اعتراف کرد که مسائل انقلاب را نمی‌داند و از پیشرفت‌های آن خبری ندارد حال باید ببینیم فضای مجازی چطور ذهن دانش‌آموزان را خراب می‌کند و باید شما صاحبنظران روانشناسی علوم تربیتی به ما کمک کنید تا ببینیم چگونه می‌توانیم از فضای مجازی خوب بهره برده و چگونه با چالش‌های آ‌ن مقابله کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس متذکر شد: باید بررسی کنیم که مدارس متنوع نباید وجود داشته باشند پس چگونه توانمندی دانش‌‌آموزان را رشد دهیم و نباید این طور باشد که با تعطیل کردن مدارس استعدادهای درخشان این کار موجب شود جلوی رشد و شکوفایی دانش‌آموزان گرفته می‌شود در نتیجه در این خصوص نیز از شما صاحبنظران انتظار داریم که به ما کمک کرده و پاسخ‌های مناسب دهید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات