گلریز در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

خاطره مشترک نسل‌ها با سروده‌های انقلابی

خواننده سرودهای ماندگار انقلابی با بیان اینکه متاسفانه جایگاه فعالیت‌های مردمی در رسانه‌های ما به درستی تعریف نشده است، افزود: سرودهای ماندگار خاطره مشترک نسل‌ها را می‌سازد.
کد خبر: ۸۹۸۹۷۱۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
محمد گلریز خواننده سرودهای ماندگار انقلابی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج از انتشار فراخوان «چله سرود انقلاب» خبرداد و گفت: انعکاس فعالیت‌های این نوع سرود بسیار مهم است و فعالیت هنری ارزشمندی در قالب سرود توسط مردم برای مردم اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه جایگاه فعالیت‌های مردمی در رسانه‌های ما به درستی تعریف نشده است، افزود: سرودهای ماندگار خاطره مشترک نسل‌ها را می‌سازد. اگر ما آثار فاخر و ماندگار با مضامین فرهنگ خودمان تولید نکنیم، موسیقی‌های مبتذل غربی جای آن را می‌گیرد و ماندگار می‌شود.
گلریز با بیان اینکه برای ایجاد نسل جدید از هنرمندان باید فعالیت آموزشی در زمینه‌های هنری را از پایگاه‌های مردمی و در سنین پایین آغاز کنیم، خاطر نشان کرد: :  قبلا در مدارس درسی تحت عنوان سرود وجود داشته و دانش‌آموزان سرودهای ملی و مذهبی را آموزش می‌دیدند اما متاسفانه این درس حذف شده است.
وی عنوان کرد: علاوه بر مدارس، مساجد نیز یکی از پایگاه‌های مهم مردمی است که جوانان و نوجوانان نیز در آن حضور دارند. فعالیت‌های هدفمند نظیر «سرود چله انقلاب» علاوه بر ایجاد انگیزه در هنرمندان مسجدی جهت فعالیت را نیز برای آن‌ها مشخص می‌کند و در صورت تداوم این رویداد فرهنگی در سالیان آینده منجر به اثرگذاری‌های عمیق و ایجاد نسل جدیدی در بدنه هنر خواهد شد.
ارسال نظرات