برگزاری اجتماع بسیج اساتید حکایت از این دارد که آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است، محقق خواهد شد

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید گفت: با تشکیل مرکز جذب هیات علمی مستقل در دانشگاه آزاد اساتید متعهد و علمی را برای این دانشگاه جذب خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۲۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید گفت: با تشکیل مرکز جذب هیات علمی مستقل در دانشگاه آزاد اساتید متعهد و علمی را برای این دانشگاه جذب خواهیم کرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ بنقل خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم تکریم و معارفه مسوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: وجود این جلسات حکایت از این دارد که آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است، محقق خواهد شد.

وی افزود: اینکه می‌گوییم دانشگاه باید تمدن‌ساز باشد به این دلیل است که اسلام تمدن‌ساز است. زمانی متفکرین غربی از سوی بغض منکر وجود تمدن اسلامی بودند و حداکثر کار مسلمانان را ترجمه علوم غربی قدیم می‌دانستند که ادعای ناجوانمردانه‌ای بود.

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بین تمدن اسلامی و شرق و غرب تفاوت جوهری وجود دارد، گفت: تمدن اسلامی بر اساس مبانی الهی است. الهیاتی که غرب دارد نیز سوغات اسلام است. غربی‌ها از قدیم دیدگاه مادی‌گرایانه داشتند و به جای اینکه غرب مسیحی شود مسیحیت غربی و اروپایی شد. اما به نحوست حضور قاجار و پهلوی‌ها بر راس کار ما از غربی‌ها عقب افتادیم.

غربی‌ها توانستند جهانی‌بینی آموزش عالی ما را عوض کنند

وی ادامه داد: غربی‌ها توانستند جهانی‌بینی آموزش عالی ما را عوض کنند. درست است که مثلا رشته فیزیک، شرق و غرب ندارد اما آنکه چگونه به فیزیک نگاه کنیم متفاوت است، الهی یا مادی.

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تفاوت نگاه الهی و نگاه مادی این است که داروین انسان را تشکیل شده از آمیب در لجن‌زار اما اسلام از آدم ابوالبشر در جنت می‌داند.

ولایتی درباره ضرورت تحول علوم در کشور گفت: یکی از تحولاتی که باید ایجاد شود این است که در همه علوم یک بخش از علوم انسانی که منشا وحی است باید وجود داشته باشد.

وی درباره دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: دانشگاه آزاد به امر مقام معظم رهبری از 30 دی سال گذشته تا کنون تحولاتی داشته است مجموعه‌ای که به دانشگاه آزاد اضافه شده پایبندی خود به نظام و انقلاب و اسلام را نشان داده است و در هیچ کجای ایران این جمع پیشرو از نظر علمی و اعتقادی یافت نمی‌شود.

ولایتی با بیان اینکه روسای 21 استان تا کنون عوض شده‌اند، بیان کرد: روسای گذشته دانشگاه‌های آزاد زحمات زیادی کشیده‌اند اما کسانی که با روش تحولی دانشگاه آزاد همراه و همگام بودند جایگزین این افراد می‌شوند.

مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای هیات جذب مستقل دانشگاه آزاد

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هیات جذب مستقل در این دانشگاه تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوزی برای هیات جذب مستقل در دانشگاه آزاد صادر کرده است و امیدواریم با این هیات بتوانیم استادان متعهد و علمی را جذب کنیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد با پول مردم ایجاد شده است و ملک شخصی کسی نیست و متعلق به تمام مردم است. ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی این است که دچار دیوان ‌سالاری‌های محدود کننده نشده است.

ولایتی درباره جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به گزارش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد حدود 14 هزار نخبه در این دانشگاه جذب شده است که حدود 60 درصد آنها از خود دانشگاه و 40 درصد آن از دانشگاه‌های دیگر است.

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: هر کس کار پژوهشی خوب و مفید داشته باشد مورد حمایت دانشگاه‌ آزاد قرار خواهد گرفت طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد 10 درصد بودجه کل این دانشگاه برای امور پژوهشی اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم با همراهی یکدیگر بتوانیم به دانشگاه تمدن‌ساز دست پیدا کنیم، دانشگاه آزاد می‌تواند و باید با این مجموعه مدیریتی در تمدن‌سازی بر اساس جهان‌بینی الهی پیشرو باشد.

ارسال نظرات