رئیس بسیج اساتید کشور در اجتماع بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی:

نسبت بسیج اساتید با نوسازی علمی دانشگاه آزاد/ دانشگاه جای علم است نه احزاب

زارعی گفت: رهبری در رابطه با دانشگاه معتقد است دانشگاه محل علم، ایده و تبدیل آن به محصول است. دانشگاه جایگاه احزاب نیست.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۱۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، زارعی رئیس بسیج اساتید کشور در مراسم تودیع و معارفه ریاست بسیج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج وارد یک تحول شده است و انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را شروع کرده اند. دو برنامه تحولی بزرگ در دنیا وجود دارد برنامه 1404 جمهوری اسلامی و 2025 آمریکا.

وی با بیان اینکه همه نگاه ها در دنیا متوجه این دو برنامه است افزود: ما بقی دنیا دیپلمات و رقبای سیاسی هستند و یک بلوک جهان به سرپرستی آمریکاست و بلوک دیگر به سرپرستی جمهوری اسلامی ایران؛ بلوک سرمایه داری و تعالی دینی در حال رقابت هستند.

زارعی خاطرنشان کرد: مهمترین رکن این برنامه ها شبکه سازی ریلی انسانی است جریان آمریکا چون در حال افول است تلاش دارد سرمایه انسانی را از اطراف دنیا جمع کند و ایده ها را غارت کند.

وی با بیان اینکه ایران در حال حفظ سرمایه های خود است اظهار داشت: این یک جنگ واقعی است و خانم رایس و کلینتون به صورت صریح از این جنگ پرده برداری کردند.

رئیس بسیج اساتید کشور تاکید کرد: رهبری در رابطه با دانشگاه معتقد است دانشگاه محل علم، ایده و تبدیل آن به محصول است. دانشگاه جایگاه احزاب نیست.

وی تصریح کرد: بسیج اساتید در راستای نظام تحولی ای که دارد تلاش می کند با نگاهی جهادی نظام علم و ایده و عمل را کنار هم بیاورد. نگهداری نیروی انسانی خلاق و با ایده کار جمهوری اسلامی است و آمریکا در حال غارت علم است.

زارعی عنوان کرد: جاسوسی در حوزه علم و اقتصاد رخنه کرده است و این توجه ویژه به این دو حوزه را می طلبد.

زارعی عنوان کرد: جاسوسی علمی حقیقت دارد امروز دستگاه های اطلاعاتی در حوزه علم، اقتصاد و فناوری جاسوسی می کنند و جالب است بدانید که مقام معظم رهبری این موضوع را ده سال گذشته پیش بینی کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی برای جلوگیری از این فتنه دشمن بحث از تولید علم و نهضت نرم افزاری را مطرح کردند و بر روی تولید ایده، علم و محصول در داخل کشور تاکید داشتند تا به سرقت نرود.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج اساتید در کنار ظرفیت و توانمندی دانشگاه این آمادگی را دارد تا در راه موفقیت علم و فناوری از هیچ تلاشی دریغ نکند. امروز نیروی انسانی دانشگاه آزاد بسیار قوی است و ما به کمک این دانشگاه آمده ایم تا مسیر رفته شده و شکست خورده گذشته برخی از دانشگاه های ملی تکرار نشود.

ارسال نظرات