خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان:

دوران سربازی بهترین فرصت برای خودسازی است

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان گفت: جوانان نقش تعیین کننده ای در پیشرفت جامعه دارند و خدمت سربازی نیز در رشد و شکوفایی استعداد جوانان و ایجاد آمادگی برای ورود به زندگی اجتماعی بسیار سازنده می باشد.
کد خبر: ۸۹۸۷۰۴۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان در مراسم گرامیداشت جشنواره حضرت علی اکبر(ع) این سپاه به بیان نظم و انضباط و نقش سربازان در نهادینه کردن نظم و همچنین پرورش فکری و روحی آنها برای قبول مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم ارج نهادن به خدمات ارزشمند سربازان در عرصه های مختلف ، تقویت روحیه و انگیزه سربازان در خدمت صادقانه ، تقویت ارتباط عاطفی و مشفقانه فرماندهان، مسئولین و پایوران با سربازان وظیفه می باشد.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی ، ارتقاء فرهنگ ايثار و شهادت در بين نسل جوان را ضروری دانست و گفت: ويژگي ها و استعدادهاي نهفته در وجود جوانان، مناسب ترين زمينه براي طراحي و ايجاد هرگونه تغيير و تحول فردي و اجتماعي است بطوريكه چرخهاي كثيري از انقلاب ها و تحولات توسط اين گروه به حركت درآمده و سرعت مي گيرد.

وی ضمن برشمردن ویژگی های جوان خوب از دیگاه قرآن تصریح کرد: دوران نوجواني و جواني، دوران حساس و سرنوشت ساز و تعيين كننده ي شخصيت فرد است که در اين دوران غرور، هيجان، احساسات، شهوت، ناپختگي عقلي و... بر شخص سايه مي افكند لذا چيزي كه مي تواند اين احساسات را در مسير هدايت و هيجان و غرور را در طريق مثبت قرار دهد و شهوت را مشروع نمايد، قانون الهي، يعني قرآن و احاديث معصومين(ع) است.

سرهنگ مودبی افزود: قالب وجودي يك انسان در دوره ي جواني شكل مي گيرد و آينده ي او هم بر اين اساس رقم مي خورد و در هر عصري جوانان بيشتر مورد توجه اند و در شكل گيري موضوعات مختلف در جوامع نقش مؤثري ايفا مي كنند.

وی پرهيزكاري و رعايت تقوا؛عدالت طلبي و حمايت از مظلومان ،كوشش و تلاش،حق پذيري،شهامت و شجاعت ،عفت و پاكدامني را از ویژگی های جوان خوب از دیگاه قرآن عنوان کرد و افزود: دوره ي جواني زمان تلاش، كوشش، تحرك و نشاط است بنابراين، يك جوان بايد با اراده و پشت كاري قوي و عزمي راسخ بكوشد و از بحران ها و فراز و فرودهاي زندگي به سلامت عبور كند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان ،عبادت و امر به معروف و نهي از منكر را یکی از ویژگی های مهم سربازان نام برد و گفت: یك سرباز شايسته بايد در اقامه و به جا آوردن نماز بكوشد و مردم را از منكرات و زشتي ها نهي و به خوبي ها دعوت كند و در برابر سختي ها و مشكلات صبور باشد.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی ، التزام عملی به ولایت فقیه ، انجام فرائض و تکالیف دینی  ، سازندگی و تفکر بسیجی را ازسایر ویژگی سربازان نمونه عنوان کرد و گفت: سربازان مایه دلگرمی و بعنوان عضوی از نیروهای مسلح همواره مایه فخر و مباهات کشور و آحاد جامعه بوده و هستند.

گفتنی است در پایان مراسم مسابقه کتابخوانی  جشنواره حضرت علی اکبر (ع) توسط روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان برگزار و نفرات برتر مورد تشویق قرار گرفتند.

ارسال نظرات