همزمان با سالروز شهادت شهید قرچکی:

گفتگو با مادر شهید دفاع مقدس«قاسم نوری زاده»/برای شهادت پسرم دعا کرده بودم

مادر شهید«قاسم‌نوری زاده» گفت:برای سلامتی قاسم و‌دیگر رزمندگان دعا میکردم، اما قاسم‌گفت:مادر دعا کن شهید شوم و‌به خواستم برسم و‌برای خواسته قلبی پسرم دعا کردم.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۰۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

خبرگزاری بسیج-غرب استان تهران:

نیروی غواص خط شکن در عملیات غرور آفرین والفجر8

بمناسبت سالروز شهادت قاسم نوری زاده با جمعی از خواهران بسیجی حوزه حضرت معصومه س ناحیه قرچک به دیدار مادر شهید قاسم نوری زاده،تنها شهید اهل قرچک عملیات والفجر 8 رفته و پای خاطرات جذاب ننه قاسم با لهجه دلنشینش،نشستیم.

 

شهید قاسم نوری زاده در زمستان سال44 در قرچک دیده به جهان گشود،خانواده نوری زاده اصالتا اهل تربیت حیدریه مشهد بود، در سال 58 به مشهد بازگشته و تا سال 64 در آنجا بوده و سال 64 مجددا به قرچک بازگشتند.

قاسم که در نوجوانی در زمان پیروزی انقلاب هم فعالیت داشته، در سال 63 بعد از گرفتن دیپلم خود در حالی که در دانشگاه فردوسی مشهد قبول شده بود،به دانشگاه نرفته و با اشتیاق بسیار از مشهد به جبهه رهسپار میشود.

او ابتدا در گردان کربلا بود ولی در 6 ماه قبل شهادتش جز گردان تخریب تیپ مستقل 21امام رضا ع بود،که در عملیات پر افتخار والفجر 8 بر اثر اصابت 6ترکش به فیض شهادت نائل آمد.مزار وی درقطعه 53 بهشت زهرا میباشد.

«قاسم،سرباز در گهواره امام خمینی ره»

خانم عفت نوری زاده مادرشهید،معروف به ننه قاسم در خاطره ایی راجع به شهادت پسرش گفت: در محرم سال 44که امام خمینی ره در تبعید بودند،مراسمات عزاداری ها در خانه ها و در خفا انجام میشد،یادم می آید که یکبار در یکی از این شبها سخنران که آقا جواد نام داشت ،میگفت در جواب مأموران امنیتی شاه که به امام گفته بودند شما تنهایید،امام گفته بودند:«سربازان من اکنون در گهواره ها هستند» در همان زمان به قاسم که آن زمان نوزاد در گهواره بود ،نگاه کردم وگفتم:ننه جان تو سرباز امامی؟تو میخوای یار امام باشی؟قاسم هم که انگار معنای حرف مرا میفهمید لبخند زیبایی زد،من هم او رو بوسیدم و همون جا از خدا خواستم که قاسم سرباز امام ره شود .

 

«برای شهادت پسرم دعا کرده بودم»

قاسم همیشه میگفت مادر برایم دعا کن .من هم میگفتم پسرم همیشه برای سلامتی تو و بقیه رزمنده ها دعا میکنم،قاسم میگفت برای سلامتیم دعا نکن ،برای عاقبت بخیریم دعا کن و یک خواسته قلبی دارم دعا کن به آن برسم،ومن همیشه برای خواسته قلبی قاسم دعا میکردم.
بعدها با خواندن وصیت نامه اش متوجه شدم ،خواسته قلبی اش شهادت بود و من برای شهادتش دعا کرده بودم.

 

«روح شهدای وطن شاد و‌یادشان گرامی»

انتهای پیام//

ارسال نظرات