پایان دومین همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران

دومین همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۸۳۷۶۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم اختتامیه دومین همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران با حضور دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر رضا شیخ دبیر اجرایی همایش، دکتر شاهینی رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین شکری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان و حامی مادی و معنوی همایش، دکتر محمدحسن فولادی استاد دانشگاه UCL انگلیس و بنیانگذار مطالعات آمایش سرزمین در کشور بعد از انقلاب اسلامی و دبیر علمی این همایش و همچنین دکتر کسایی نماینده انجمن آمایش سرزمین در استان در محل تالار اقاقیا دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدا این مراسم دکتر رضا شیخ دبیر اجرایی همایش ضمن تشکر از شرکت کنندگان به ارائه گزارشی در خصوص روند اجرایی همایش پرداخت و گفت: از مجموع ۳۰۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ۸۵ مقاله پذیرفته شده که در دو روز برگزاری این همایش، ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه نیز به صورت پوستر ارائه گردید.
وی این همایش را در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ملی و تنظیم نقش و رابطه برنامه‌های میان مدت توسعه با آمایش عنوان نمود.
دبیر اجرایی دومین همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران همچنین تصریح کرد: با توجه به اهمیت رویکرد‌ها و نگاه جدید آمایش سرزمین و نقش مهم آن در برنامه‌ریزی ملی، این همایش دو روزه با هدف ایجاد عزم منطقه‌ای در مسوولان، اندیشمندان، صاحب نظران و تبیین و تحکیم جایگاه آمایش سرزمین در نظام اداره کشور توسط این دانشگاه و با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سایر دستگاه‌های اجرایی و با حمایت علمی انجمن آمایش سرزمین ایران برگزار گردید.
شیخ برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارزیابی اقتصادی طرح‌های آمایشی، مدیریت سازمانی در ادارات دولتی، تعادل و توازن منطقه‌ای و کارگاه روند اجرای مطالعات آمایشی درحوزه حبله‌رود را از جمله برنامه‌های جانبی این همایش عنوان نمود.
وی بابیان اینکه موضوعات این همایش در ۱۵ محور و شش پنل بوده است، افزود: پنل آموزش عالی و نشست روسای آموزشگاه‌های استان سمنان، پنل مدیریت بحران آب به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی همایش سرزمین، پنل آمایش سرزمین در حقوق و امنیت عمومی، پنل مدیریت توسعه، توازن و تعاملات منطقه‌ای، پنل آسیب‌شناسی و ارائه رویکرد‌های نوین آمایش، پنل کاربرد آمار سیستم‌های اطلاعاتی و اطلاعات جغرافیایی و پنل راهکار‌های اقتصادی و تامین منابع مالی در اجرای مطالعات آمایش در دومین همایش ملی آمایش سرزمین ارائه گردیده است.
شیخ در ادامه تصریح کرد: از بخش‌های جانبی نمایشگاه می‌توان به برپایی نمایشگاه از ۱۰ موسسه و شرکت‌های مختلف مرتبط با آمایش سرزمین نام برد که در حاشیه همایش محصول و خدمات خود را در این حوزه ارائه نمودند. شیخ با بیان اینکه چهار کارگاه طی این دو روز توسط اساتید برگزار گردیده است، گفت: ارزیابی اقتصادی طرح‌های آمایشی، مدیریت سازمانی در ادارات دولتی، تعادل و توازن منطقه‌ای، روند اجرای مطالعات آمایشی در حوزه حبله رود از جمله عناوین این کارگاه‌ها بوده اند.
دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز در اختتامیه این همایش ضمن تشکر از عوامل اجرایی و علمی، در خصوص برگزاری دومین همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود ابراز خرسندی نمود.
در پایان این مراسم با توجه به برگزاری پنل‌ها از هفت مقاله برگزیده، یک پوستر برگزیده و تیم اجرایی و علمی این همایش تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار