حقوق های نجومی مسئولان باعث دلسردی مردم است

علیجان شمشیربند: فساد اداری، اختلاس‌ها، سوء استفاده‌ها و دریافت‌ حقوق‌های نجومی در بین مسؤولان که جزو انقلابیون بوده‌اند باعث دلسردی مردم شده است.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۴۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شنبه‌شب پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با موضوع بررسی و تصویب نهایی لایحه عوارض و بهای خدمات سال۹۷ شهرداری و سازمان‌های تابعه با حضور اصحاب رسانه برگزار و به مدت یک‌ساعت برای بررسی تغییرات تمدید شد.

نائب رئیس شورای شهر ساری در این جلسه  با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، گفت: بیشتر مشکلات به دلیل سو مدیریت در بین مسؤولان است و  تنها راه خنثی کردن توطئه دشمنان کار و تلاش است که باید با تدبیر برای کاستن از مشکلات معیشتی مردم و اشتغال اقدام کنند.

علی‌اکبر ذلیکانی با بیان اینکه برای تأمین پارکینگ در ساختمان‌های دارای پروانه هیچ‌گونه عوارضی گرفته نشود، اظهار کرد: در مناطق ضعیف شهری توان پرداخت عوارض ندارند و این مناطق شناسایی شوند و با آوردن رای در شورا هدیه به مناطق محروم در پایان سال می‌شود.

عضو دیگر شورای شهر ساری با بیان اینکه چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب گذشته است، اظهار کرد: اگرچه موفقیت‌ها و رویش‌های انقلاب بسیار قابل توجه بود اما مشاهده برخی اتفاقات تلخ پیرامون شماری از مدیرانی که انقلاب را درک کردند در خور تأمل است.

علیجان شمشیربند افزود: فساد اداری، اختلاس‌ها، سوء استفاده‌ها و دریافت‌ حقوق‌های نجومی در بین مسؤولان که جزو انقلابیون بوده‌اند باعث دلسردی مردم شده است.

وی  با بیان اینکه مردم در دفاع مقدس و در سازندگی و پیشرفت کشور مشارکت فعالی داشتند، خاطرنشان کرد: مردم در همه بحران‌ها حضوری مؤثر در صحنه داشته و همواره نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند که در جواب آنها نباید مدیران  عملکرد ضعیف، کم‌کاری داشته باشند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه کمیته‌های درآمدی شهرداری جایگاه قانونی ندارد و باید مردم با یک عدد در مقابل قانون مواجه شوند و جلوی هر گونه پارتی‌بازی گرفته شود، گفت: مردم برای ساختن پارکینگ تشویق شوند و هیچ‌گونه عوارضی از مردم برای تأمین پارکینگ گرفته نشود و مردم را آزاد بگذاریم.

اسفندیار عشوری با بیان اینکه سالیان سال شهرداری‌ها درآمدهایی را از محل جرائم پارکینگ دارند اما پارکینگی احداث نکردند، خاطر نشان کرد: نباید تخفیفات تنها شامل بلوار کشاورز شود بلکه باید مناطقی مانند ۲۲بهمن، طالقانی، شریف‌آباد و تمامی مناطق حاشیه ساری از این تخفیفات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه افزایش ارتفاع طبقات و تعداد واحد سختگیرانه باشد تا روند افزایش طبقات را ببندیم.

عضو شورای شهر ساری در ادامه گفت: یکی از مشکلات ترافیکی که که در خیابان‌های ساری شاهد آن هستیم افزایش بدون قانون واحد‌ها است.

رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه انضباط مالی باید بابت کسب مالی وجود داشته باشد، اظهار کرد: سرفصل‌های هزینه پارکینگ و فضای سبز باید در جای خود صرف شود.

مسعود مدینه افزود: تخفیفات خوش‌حسابی در منطقه شماره سه جنوب شهر ساری به غیر از محور اصلی بلوار کشاورز تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اظهار کرد: در تمام کشور‌ها عموما برنامه‌ای اجرا کنند به مردم گفته می‌شود تمامی تصمیمات شتاب زده است.

در پایان جلسه اسفندیار عشوری در گفتگویی اظهار کرد: انتظار از رئیس شورای شهر می‌رود که سریعا تذکراتی که براساس قانون به شهرداری می‌شود به شهردار منعکس کند و شهرداری یا نماینده‌اش موظف است ظرف 10 روز در یک جلسه عادی یا فوق‌العاده توضیح دهد.

وی در ادامه گفت: قردادی در تاریخ ۲۶شهریور در شهرداری به قیمت۶.۵میلیارد تومان منعقد شده است در صورتیکه یک پیمانکار دسته دو  ۱۲ مرداد در آنجا ۴۲۰میلیون تومان قرارداد بسته است.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: این قرارداد از نظر ریالی ارزش ندارد و با یک و نیم میلیارد تومان قرارداد قابل اجرا است.

وی تأکید کرد: از زمانی که شورا شروع شده خواستم شهرداری به شورا پاسخ دهد متأسفانه به هیچ کدام از سؤالات من پاسخ داده نشده و یک اپیدمی شده است و رئیس شورای شهر به وظایف خود عمل نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها