خبرهای داغ:
مسئول صنایع دستی هنرگستر شبستر:

نمایشگاه «دست ها سخن می گویند» در شبستر دایر می شود

مسئول صنایع دستی هنرگستر شبستر با اعلام این خبر گفت : این نمایشگاه هنری در طول دهه فجر در بزمینه قلم زنی، حکاکی روی نقره و مس، سراجی سنتی(چرم دست دوز) منبت کاری، معرق کاری، ظریف کاری روی چوب، پتینه کاری، نقاشی روی چرم، سفالگری،پیکر تراشی، نقاشی روی سفال با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان شبستر و شهرداری شبستر در مقبره شیخ محمود شبستری دایر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۸۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

زکریازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در این نمایشگاه هنرمندان این شهرستان بیش از120 نوع اثر در زمینه های یاد شده را به نمایش می گذارند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد اشتغال، مشاغل خانگی، احیای هنرهای سنتی و تبیین و شناساندن هنرهای اصیل ایرانی اسلامی در راستای معرفی آثار هنری و سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.

زکریازاده دهه مبارک فجر را فرصتی بسیار مغتنم برای  فراهم کردن  فضای هنری برای ایجاد رقابت سالم، مولد و پویا در بین هنرمندان هنرهای تجسمی دانست و برحضور آحاد مختلف مردم فهیم شبستر برای بازدید از آثار هنری هنرمندان در دهه فجر تاکید کرد .

مسئول صنایع دستی شبستر ضمن اعلام آمادگی خود برای برگزاری کلاس های هنری در نقاط مختلف این شهرستان برای جوانان و نوجوانان علاقه مند و آحاد مردم اظهار امیدواری کرد: در صورت اعلام نیازمندی دهیاران و شهردارای های 9 گانه شبستر برای برگزاری نمایشگاه و کلاس های هنری در روستاها و شهرهای شهرستان، می توانیم امکانات و آثار صنایع دستی شهرستان را به  محل های مورد تقاضا برده  و بابرگزاری نمایشگاه های متنوع و جذاب هنری  در جهت غنی سازی اوقات فراغت مردم قدم های موثری برداریم. 

 وی اضافه کرد: همچنین با اعزام اساتید مجرب هنری و برگزاری کلاس های هنری در بخش هنرهای تجسمی می توانیم  هنرهای اصیل اسلامی را در روستاها و شهرهای شهرستان بگسترانیم .

 زکریا زاده  بیان کرد: پرداختن به مسئله هنر و گسترش هنر متعالی تراز انقلاب اسلامی  برای پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران  ومبارزه با تهدیدات نرم دشمن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و امیدواریم مسئولان شهرستان در بخش های مختلف به اهمیت این مسئله پی برده و دست هنرمندان را در برگزاری برنامه های متنوع و تاثیر گذار بگیرند.

نمایشگاه «دست ها سخن می گویند» در مقبره شیخ محمد شبستری از 12 بهمن تا 21بهمن پذیرای علاقه مندان به رشته های مختلف هنری خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها