مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد:

استفاده از پتانسیل بهزیستی در مساجد امری ضروری است

حجت الاسلام گرج: کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 78 در کنار مساجد به عنوان بازوهای فرهنگی و هنری آغاز به کار کرده است و فعالیت های فرهنگی هنری را با عنوان اتاق فکر و به منظور جذب جوانان به مساجد دنبال می کند.
کد خبر: ۸۹۸۱۵۱۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های مساجد یزد، حجت الاسلام گرج مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با جلیل عفتی، مدیر کل بهزیستی استان یزد دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام گرج مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت: هدف ما رسیدن به جامعه ایده آل است تا با این نگاه مشکلات در جامعه حل شود.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 78 در کنار مساجد به عنوان بازوهای فرهنگی و هنری آغاز به کار کرده است و فعالیت های فرهنگی هنری را با عنوان اتاق فکر و به منظور جذب جوانان به مساجد دنبال می کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: یکی از کارکردها کانون های فرهنگی هنری رسیده به فهم دین با ابزار هنری است که خداوند متعال نیز در قرآن کریم نیز از زبان هنر برای فهم موضوعات اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی استفاده می کند.

حجت الاسلام گرج خاطرنشان کرد: بحث کودک و نوجوان در مساجد یکی از مباحث مهم و مورد رسالت کانون های مساجد است تا به خوبی بتوان در راستای تربیت و رشد اسلامی آنها گام برداشت.

وی افزود: استفاده از پتانسیل بهزیستی در مساجد امری ضروری است که میتوان در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی گامی مثبت برداشت.

جلیل عفتی، مدیر کل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت های این سازمان در جامعه از زمان تاسیس گفت: یکی از مبادی مهم سازمان بهزیستی، فعالیت پیشگیرانه و معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است که اثرگذاری آن با مشارکت بخش های مختلف مضاعف می شود.

وی افزود: دو فعالیت ویژه ما در استان شامل طرح مشاوره و غربالگری ژنتیک و همچنین آموزش زوجین در زمان عقد است که با همکاری دستگاه های مختلف در حال انجام است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: ما در استان نزدیک به 10 هزار ازدواج را ثبت کرده ایم که این آموزش ها میتواند امری ضروری در راستای پیشگیری و حرکت به سمت آگاهی بخشی به جامعه است.

عفتی بیان کرد: اولین قدم فرهنگ سازی، پیشگیری و ارتقای آگاهی و توانمندی است که خداوند در قرآن نیز بر تشکیل خانواده سالم بر مبنای سلامت جامعه تاکید کرده است.

وی گفت: نقطه مهم، کانون خانواده است که اگر نسبت به آن غفلت کنیم شاهد بسیاری از مشکلات مانند طلاق و آسیب های اجتماعی می شویم.

مدیر کل بهزیستی استان یزد بیان کرد: در این مسیر، مشارکت امری ضروری در جامعه است که اگر مدعی ظرفیت ها در کشور هستیم باید نگاه بهره ورانه داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت های اساسی در جامعه استفاده کنیم.

عفتی خاطرنشان کرد: مساجد در جامعه دینی ما، رکن اساسی هستند و از صدر اسلام نیز جایگاهی بوده که تمامی اتفاقات در آن شکل می گرفته است که امروز نیز باید این کارکرد احیا شود.

وی گفت: مساجد در دل محلات هستند که اگر نگاه ما به سمت استفاده از تمامی ظرفیت ها در مساجد باشد به خوبی می توانیم گامی اساسی در جهت رفع مشکلات برداشت.

مدیر کل بهزیستی استان یزد بیان کرد: مبنای ما مشارکت مردمی است.

عفتی گفت: دین ما، دین سلامتی است که بایستی از این ظرفیت در جامعه استفاده کنیم زیرا بسیاری از مسائل مختلف را خداوند متعال از طریق قرآن و اهل بیت ( علیهم السلام ) برای ما تبیین کرده و هدف را نیز رشد و سعادت جامعه قرار داده است.

وی بیان کرد: در حوزه ارتقای توانمندی ها و مهارت های جامعه بایستی از بین مردم گام برداشت که در این زمینه نیز مساجد پایگاهی مهم به منظور موفقیت در این راه است.
ارسال نظرات