همسر شهید طاهری در گفت‌و گو با «بسیج»

تجمل گرایی عاملی برای سست شدن پایه‌های زندگی است

غویشی گفت: مهریه پشتوانه زندگی و ضامن خوشبختی نیست بلکه هدیه ای از طرف مرد به زن است که در ازای عقد به زن داده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۷۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
هدیه غویشی همسر شهید سیاح طاهری پیرامون معیار‌های شهید برای زندگی مشترک عنوان کرد: با توجه به اینکه معیار‌های گذشته با زمان حال بسیار متفاوت است، ساده زیستی از مهم‌ترین معیار‌های زندگی مشترک ما بود، اما امروزه متاسفانه تشریفات و تجملات گریبان گیر بسیاری از جوانان شده است.
وی با اشاره به اینکه زندگی مشترک شان در زمان دفاع مقدس شکل گرفته است بیان کرد: به عقیده شهید بایستی همیشه در صحنه جنگ حضور داشت و پیرو خط امام و رهبری بود.
همسر شهید سیاح پیرو خوشبختی خانواده‌ها با گرفتن مهریه پایین اظهار اشت: مهریه پشتوانه زندگی و ضامن خوشبختی نیست بلکه هدیه‌ای از طرف مرد به زن است که در ازای عقد به زن داده می‌شود.
غویشی با اشاره به نقش موثر خانواده‌ها در استواری زندگی مشترک زوجین بیان کرد: متاسفانه والدین دیدگاه مادی داشته و فرزندان خود را به دیدگاه تجملاتی تشویق می‌کنند که خود موجب سست شدن پایه‌های زندگی مشترک خواهد شد.
وی بیان کرد: جوانان امروز با تاثیر پذیری از دوستان و اطرافیان خود و چشم و هم چشمی بسیار تجمل گرا شده و این موضوع در حال حاضر گریبان گیر بسیاری از زوج‌های جوان و به تاخیر افتادن زمان ازدواج آن‌ها شده است.
وی در پایان بیان کرد: مادیات هر روز تغییر کرده و شکل آن عوض می‌شود، اما آنچه که می‌ماند رنگ خدایی است، زیرا کمال در آن نهفته است هر روز بر میزان عشقی که بر این پایه شکل گرفته، افزوده خواهد شد.
ارسال نظرات