مسئول فرهنگی ناحیه امام حسین(ع) کرج:

تشکیل جبهه فرهنگی و انجام کار تشکیلاتی با رهبری واحد و تداوم در عمل یک ضرورت است

معاون فرهنگی اجتماعی ناحیه امام حسین (ع) کرج صبح پنج شنبه ۵ بهمن ماه در دیدار مسئولان و عناصر فرهنگی شرکت کننده در دوره ی توانمندسازی مدیران فرهنگی تمدن ساز حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) در حسینیه ثارالله به معرفی شاخصه های یک مدیر فرهنگی پرداخت.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۱۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سید روح الله فضلی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج روز پنج شنبه ۵ بهمن ماه در جمع مسئولان ، عناصر و فعالان فرهنگی حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) به معرفی شاخصه های یک مدیر فرهنگی پرداختند.

تشکیل جبهه فرهنگی و انجام کار تشکیلاتی با رهبری واحد و تداوم در عمل یک ضرورت است

معاون فرهنگی اجتماعی ناحیه امام حسین (ع) کرج تشکیل جبهه فرهنگی در پایگاهها را یک ضرورت دانست و بیان نمود: باید پس از تشکیل جبهه فرهنگی ، کار گروهی و تشکیلاتی با نظر تمامی عناصر و اتحاد بین اعضاء و با رهبری واحد در راستای پیشبرد یک هدف واحد و مشترک به اجرا درآید.


فضلی همچنین با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد علت نامبردن بسیار از سلمان در فرمایشاتشان اینگونه بیان نمودند: سلمان به علت دارا بودن سه خصلت ولایت پذیری، نداشتن کِبر و خودبینی و علم ، به آن جایگاه در نزد اهل بیت (علیهم السلام ) رسیده بودند.


سید روح الله فضلی در ادامه با ارتباط دادن این سه خصلت در سلمان به اخلاق تشکیلاتی ، خطاب به فعالان فرهنگی بیان نمودند: ما نیز مانند سلمان باید سخنان مقام معظم رهبری را فصل الخطاب دانسته و مطیع صد درصدی فرامین ایشان و ولایت پذیر باشیم.

وی همچنین ادامه دادند بعد از تشکیل جبهه فرهنگی باید یک رهبری واحد داشته باشید تا ضمن ارائه نظرات و ایده ها توسط اعضاء ، در آخر سخنان رهبر تشکیلات فصل الخطاب بوده باشد و تمامی عناصر فرهنگی حتی با وجود اختلاف نظرها مانند سلمان ولایت پذیر و مطیع سخنان رهبر تشکیلات باشند.


وی با اشاره به خصلت دوم سلمان یعنی دور بودن از کبر و خودبینی بیان داشتند: فرمانده و رهبر تشکیلات برای جذب قلوب باید تکبر را از خود دور نموده و در جایگاهی که قرار دارد، خودبینی و غرور را کنار گذاشته و تمامی افراد را با هر سطح مالی ، اجتماعی ،جایگاهی و .... احترام گذارد.

سید روح الله فضلی با اشاره به سخن حضرت آقا خطاب به فرماندهان و مدیران فرهنگی بیان داشتند: هر گاه در کار خود مشاهده کردید دیگری از شما بهتر کار می کند، دغدغه مند و فعال است، خود شما مدیریت را به ایشان تقدیم کنید تا مدیون خون شهدا نشوید و از هر گونه خودبینی فردی و گروهی پرهیز کنید.


معاون فرهنگی ناحیه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه در حال حاضر این دومین سالی است که رویکرد بسیج ، پایگاه محور شده است بیان داشت: امروزه برنامه ها و پیشنهادات از پایگاه های ما به بالا ارسال می شود و این به معنای آتش به اختیاری فعالان فرهنگی می باشد، اما باید توجه داشت که معنای آتش به اختیاری این نیست که کارهای ما بدون تدبر و از روی خود رأیی باشد بلکه معنای آتش به اختیار این است که ما در کنار هم در هیئت اندیشه ورز با تفکر، مشورت و تعیین هدف کار را به انجام رسانیم و آنچه که در فعالیت های آتش به اختیار مهم است تداوم در عمل است. ایشان مدیران فرهنگی را به رهبری دائم ، هدف گذاری و سپس اجرای فعالیت توصیه نمودند.


ویهمچنین با اشاره به بسترهای خوب فراهم شده مانند (فضای مجازی، مسجد، هیئت، پایگاه و ....) فعالان فرهنگی را دعوت به برنامه ریزی و بهره بردن از این بسترها در چارچوب هدف مشترک دعوت نمودند و توصیه کردند: نحوه ی بهره برداری از این بسترها مهم است و باید طوری بهره برداری شود که فرصت های این بسترها بیشتر از آسیبهای آنها باشد.

وی در پایان با توجه به خصلت سوم سلمان که علم در کارها بود خطاب به مدیران و عناصر فرهنگی بیان کردند: شما نیز قبل از هر اقدام مانند سلمان باید فرصت ها وتهدیدات منطقه ی خود را کاملا شناسایی کرده و به آنها علم داشته باشید و سپس با تحقیق بر روی هر کدام از فرصت ها، تهدیدات، آسیب ها، مشکلات و .... در هیئت اندیشه ورز خود تمامی آنها را به فرصت تبدیل نمایید.

معاون فرهنگی ناحیه امام حسین(ع) در پایان با اشاره به شعار ناحیه امام حسین(ع) مبنی بر تفکر انقلابی، اخلاق ولایی، روحیه ی جهادی و اخلاص عملی به تمامی عناصر و فعالان فرهنگی توصیه نمود: این ۴ شعار ناحیه امام حسین(ع) را در تشکیلات و هیئت های اندیشه ورز خود مبنا قرار داده و اهداف خود را بر اساس این شعارها پایه ریزی نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها