سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات استانداری زنجان:

امکان الکترونیکی شدن همه ی فعالیت ها در استانداری وجود ندارد

بدلیل برخی ملاحظات امنیتی، امکان الکترونیکی شدن تمامی اقدامات و فعالیت ها در استانداری وجود ندارد و کارهای امنیتی و محرمانه واحدهای مختلف، امکان الکترونیکی شدن را ندارند.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۹۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری زنجان در جلسه کمیته فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک، با اشاره به اینکه میز خدمت الکترونیکی همانند میز خدمت حضوری در جهت افزایش بهره‌وری و رفاه حال هم‌استانی‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان راه‌اندازی شده است، گفت: درخواست‌های مردمی از طریق میز خدمت الکترونیکی نیز قابلیت دریافت و با ارائه کد رهگیری، امکان پیگیری دارد.

پریسا فتحعلی‌بیگلو افزود: بزودی بخش درخواست ملاقات با استاندار زنجان نیز در پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان راه‌اندازی خواهد شد تا علاوه بر تسهیل در صدور وقت ملاقات به متقاضیان، اطلاعات مربوط به اقدامات انجام شده در درخواست های مردم نیز ثبت و بصورت الکترونیکی قابل پیگیری باشد.

وی با بیان این‌که برخی از اقدامات و برنامه‌ها در قالب خدمات الکترونیکی گنجانده نشده است، اظهار کرد: بدلیل برخی ملاحظات امنیتی، امکان الکترونیکی شدن تمامی اقدامات و فعالیت ها در استانداری وجود ندارد و کارهای امنیتی و محرمانه واحدهای مختلف، امکان الکترونیکی شدن را ندارند که این امر نیز سبب کاهش امتیازات در ارزیابی‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله جشنواره شهید رجایی می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از اینکه متاسفانه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، استانداری نیز همانند ادارات کل به عنوان یک دستگاه اجرایی مورد سنجش قرار می گیرد، افزود: این امر سبب پایین آمدن امتیازات عملکرد استانداری در ارزیابی ها می‌شود در حالی که استانداری بیش از 20 اداره کل در درون خود دارد.

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان خاطر نشان کرد: استانداری، پاسخگوی بسیاری از مسائلی است که شاید جزء وظایف سازمانی آن نباشد و هیچ‌کدام از این خدمات و پاسخگویی‌ها در شناسنامه خدمات استانداری، لحاظ نشده‌اند. لذا برخی خدمات و موارد پیشنهادی توسط دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین شده که در حال بررسی جهت ارسال به وزارت کشور است تا این خدمات نیز به شناسنامه خدمات استانداری افزوده شود.

ارسال نظرات