رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان زنجان:

بهره مندی بیش از 46 هزار دانش‌آموز از خدمات مراکز آموزشی در سال

به طور میانگین همه ساله بیش از 46 هزار دانش‌آموز بر اساس نیاز خود از خدمات آموزشی مراکز آموزشی و پرورشی بهره می‌گیرند، ضمن اینکه تمام آموزشگاه‌ها بدون ارائه هیچ گونه مدرک رسمی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۵۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از فعالیت 277 مرکز آموزشی و پرورشی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: به والدین دانش‌آموزان توصیه می‌شود، قبل از ثبت‌نام فرزندان خود در مراکز علمی آزاد و زبان‌های خارجه از دارا بودن مجوز فعالیت این مراکز اطمینان داشته باشند.

علی بیات با اشاره به اینکه مراکز علمی آزاد و زبان‌های خارجه با هدف ارائه خدمات آموزشی و پرورشی و فوق برنامه تأسیس می‌شود، افزود: مطابق تبصره یک ماده 2 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبا‌ن‌های خارجه برای آموزش افراد زیر20 سال و مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: ضروری است، اولیای دانش‌آموزان قبل از ثبت‌نام فرزندان خود در مراکز مذکور، مجوزهای صادره توسط آموزش و پرورش را رویت کرده و از ثبت‌نام فرزندان خود در مراکز فاقد مجوز خودداری کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت مراکز علمی آموزشی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا با افزایش نظارت‌های عمومی و روش‌های مختلف مراکز فاقد مجوز شناسایی شوند ولی با این حال بعضا مشاهده می‌شود، که افرادی بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف می‌کنند که این موضوع فاقد وجاهت قانونی است و آموزش و پرورش بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، مطابق قوانین و مقررات موجود با هماهنگی نهادهای ذیربط از جمله اداره اماکن نیروی انتظامی با این مراکز و افراد برخورد می‌کند.

بیات با اشاره به سیاست دولت مبنی بر شفاف‌سازی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات ارائه شده به مردم گفت: نشانی و شهریه مصوب همه مدارس و مراکز غیردولتی استان در وبسایت http://mosharekat.zanjan.medu.ir  درج شده است که عموم مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت در جریان همه امور مربوط به این حوزه قرار گیرند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: به اعتقاد ما مردم، بزرگترین و بهترین ناظر هستند و می‌توانند مراکز فاقد مجوز یا مراکز دارای مجوز که مرتکب تخلف می‌شوند را به همراه مدارک و مستندات به ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی گزارش کنند و همچنین مردم می‌توانند گزارش موارد مذکور را به شماره 3000240025 پیامک کنند.

بیات با اشاره به فعالیت 277 مرکز آموزشی و پرورشی در سطح استان زنجان گفت: از این تعداد 176 آموزشگاه زبان خارجی، 92 آموزشگاه علمی آزاد و 9 مرکز مشاوره در سطح استان به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در سطح استان اقدام می‌کنند.

وی افزود:به طور میانگین همه ساله بیش از 46 هزار دانش‌آموز بر اساس نیاز خود از خدمات آموزشی این مراکز بهره می‌گیرند، ضمن اینکه تمام آموزشگاه‌ها بدون ارائه هیچ گونه مدرک رسمی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات