جوانان نقطه اتکا هر جامعه هستند/ مازندران در زمره 5 استان با نشاط کشور است

حبیب حسین زادگان در جلسه کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی مازندران اظهار داشت: نقطه اتکا هر جامعه ای به جوانان بوده که ایجاد شادابی و نشاط پایدار این قشر از موضوعات مهم این جلسه و کارگروه استان است.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۹۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حبیب حسین زادگان  در جلسه کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی مازندران اظهار داشت: نقطه اتکا هر جامعه ای به جوانان بوده که ایجاد شادابی و نشاط پایدار این قشر از موضوعات مهم این جلسه و کارگروه استان است.

وی افزود: دستگاه ورزش برنامه و سند پیشنهای خود در زمینه افزایش نشاط اجتماعی را  تدوین تا با نظر اعضای کمیسیون افق راه و چشم انداز درست سند جامع را تهیه کنیم.

حسین زادگان بیان کرد: با تهیه سند جامع از سلایقی که پشتوانه علمی ندارد جلوگیری می‌شود و در بحث ورزش همگانی تنها پیاده‌روی جز ورزش همگانی نیست بلکه دیگر ورزش‌ها نیز می توانند از  ورزش‌های همگانی شوند.

وی با بیان اینکه درسال 1404 مازندران در ردیف پنج استان شاد و بانشاط و الگوی رشد در کشور خواهد بود، افزود: دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد با هم افزایی ارتقای سطح نشاط و شادی سازنده جمعی و فردی مدیریت هدف محور در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: توسعه کمی و کیفی پارک و فضای سبز، افزایش فعالیت اجتماعی و شهری مانند مسابقات، همایش و جشنواره‌ها، توسعه کمی و کیفی فضاهای عمومی ورزش استان و تقویت زیرساخت‌های مدیریتی در افزایش بازی و نشاط در جامعه از چشم انداز این طرح است.

حسین زادگان گفت: جهت‌گیری در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های بخش خصوصی و تعاونی در افزایش مسابقات و بازی‌ها در استان و جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی با هدف سرمایه‌گذاری جهت ارتقای صنعت گردشگری درون استانی از دیگر استراتژی‌های سند جامع ایجاد نشاط در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: طبق سند برنامه پنجم، سرانه فضای ورزشی استان باید 1.2 درصد برسد که به این سرانه رسیدیم و در سند برنامه ششم برای ارتقا فضای عمومی تصویب شد و در چشم انداز توسعه استان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح توانمندی توسعه ای مردم استان،کاهش اضطراب و افسردگی، ارتقای سطح سلامت جسمی، ارتقای همکاری و سرمایه‌های اجتماعی،کاهش تنش‌های خانوادگی، ارتقای سطح دوستی و همگرایی در سطح خانواده از اهداف کلان سند جامع است.

حسین زادگان افزود: 450 اماکن ورزشی و 220 باشگاه خصوصی در استان فعال است که می‌توانیم با فعالیت فیزیکی در کنار سلامت روان در این اماکن گام برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها