استقرار پایه دوازدهم در مدرسه‌ها مهم‌ترین اولویت آموزش وپرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی دوره‌ای معاونین مهم‌ترین اولویت آموزش وپرورش استقرار پایه دوازدهم در مدرسه‌هاآموزشی مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش با موضوع استقرار پایه دوازدهم، چالش و راهکار‌ها گفت: پیش از این دانش آموزان رشته‌های هنرستان و کارو دانش وارد دوره پیش دانشگاهی نمی‌شدند و تنها دانش آموزان رشته‌های نظری به پیش دانشگاهی می‌رفتند لذا استقرار پایه دوازدهم از حساسیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۶۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
هادی زارع پور استقرار این پایه را از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش و نیازمند برنامه ریزی جدی توصیف کرد و افزود: سال آینده با حذف دوره پیش دانشگاهی الگوی مقاطع تحصیلی به طور کامل به شش، سه، سه مبدل و الگوی تحصیلی هنرستان نیز از ۱۱ به ۱۲ سال ارتقاء می‌یابد؛ بنابراین همه دانش آموزان پایه ۱۱ در کشور به پایه ۱۲ می‌روند که این انتقال نیازمند حجم زیادی تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: امسال با حذف دوره پیش دانشگاهی حدود ۷ هزار دانش‌آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد دوره متوسطه قدیم را به پایان می‌رسانند و پایه دوازدهم نیز با حدود ۹ هزار دانش آموز مستقر می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بر همین اساس جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد به نسبت پیش دانشگاهی امسال، بیش از ۲۲ درصد افزایش می‌یابد.
زارع پور افزود: با افزایش جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم نیاز آموزش و پرورش هم از لحاظ فضا و نیروی انسانی بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: مطابق با سند تحول آموزش و پرورش، در پایان سال تحصیلی نظام آموزشی استقرار کامل می‌یابد و دوره دوم متوسطه، سه ساله می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سختی‌های دوره متوسطه گفت: برون داد آموزش و پرورش در این دوره تحصیلی است و نقاط ضعف و قوت آن در این دوره نمایان می‌شود.
ارسال نظرات