مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان:

ایجاد اشتغال پایدار با اعطای تسهیلات سود پایین

بی‌تردید اعطای این تسهیلات که سود پایینی دارد، می‌توان گام بلندی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستاییان و شهرهایی با جمعیت کم، باشد.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۰۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: بی‌شک اگر خواستار رونق اقتصادی در روستاها هستیم، باید نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق باشیم.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های روستاییان و شهرهایی با جمعیت کم، نبود رونق اقتصادی است، افزود: وجود رونق اقتصادی در این مناطق به ماندگاری ساکنین و مهاجرت نکردن به شهرهای بزرگ‌تر کمک می‌کند، این در حالی است که تحقق این امر نیز در سایه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق است.

وی از ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر خبر داد و تصریح کرد: بی‌تردید اعطای این تسهیلات که سود پایینی دارد، می‌توان گام بلندی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق باشد، البته نباید فراموش کرد که این روند باید به صورت دقیق اجرایی شود تا به هدف اصلی که ایجاد اشتغال پایدار است، دست یابیم.

این مسئول با یادآوری اینکه سهم زنجان از اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر بالغ بر 100 میلیارد تومان است، ادامه داد: با توجه به ابلاغیه آیین‌نامه اجرایی این تسهیلات که در نیمه دوم سال محقق شد، لذا فرصت چندانی برای جذب اعتبارات در این زمینه وجود ندارد که بی‌شک با همت دستگاه‌های مختلف می‌توان در این زمینه اقدامات موثری را برای تحقق این امر با درصد بالا انجام داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه برای مناطق روستایی یا مرزی و یا نقاط محروم معادل 3 واحد درصد به یارانه سود تسهیلات اضافه می‌شود، افزود: این در حالی است که برای طرح‌های دانش‌بنیان نیز یارانه سود به شرط عدم استفاده از سایر مشوق‌ها یک واحد درصد به میزان یارانه سود افزوده می‌شود.

یوسفی در خصوص سود تسهیلات پرداختی به طرح‌های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار کسر می‌شود، اظهار کرد: اعلام به بهره‌برداری رسیدن طرح توسط دستگاه اجرایی، به کارگیری نیروی کار جوان جدید که قبلا در سامانه مراکز کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، ثبت مشخصات شاغلان جدید در لیست بیمه تامین‌اجتماعی کارگاه و ثبت اطلاعات کامل طرح توسط دستگاه اجرایی، دبیرخانه و موسسات عامل در سامانه «کارا» جزو این شرایط به‌شمار می‌رود.

 

 

 

ارسال نظرات