مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان:

راه‌اندازی 27 تعاونی برای رونق طرح روستا ـ تعاون

کد خبر: ۸۹۷۵۷۰۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، از راه‌اندازی 27 تعاونی جدید روستایی در راستای رونق طرح روستا ـ تعاون در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح روستا ـ تعاون می‌تواند رونق اقتصادی را در مناطق روستایی به دنبال داشته و معیشت روستائیان را بیش از گذشته تامین کند.

محمدرضا یوسفی افزود: در همین راستا و در گام نخست برای اجرای مطلوب این طرح، شاهد راه‌اندازی 27 تعاونی جدید در روستاهای استان زنجان بودیم.

وی با یادآوری اینکه در راستای اهتمام به وضعیت بخش تعاون در استان، تقویت و راه‌اندازی تعاونی‌های جدید جزو برنامه‌های اصلی در این زمینه به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: در همین راستا تا به امروز موفق شده‌ایم به 40 درصد از هدف‌گذاری صورت گرفته در زمینه تقویت شرکت‌های تعاونی و نیز 60 درصد هدف‌گذاری در حوزه راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی جدید دست یابیم.

 این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در استان زنجان 90 روستا برای اجرای طرح روستا ـ تعاون شناسایی شده بود که در این راستا 48 روستا برای اجرای طرح روستا ـ تعاون پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: بی‌شک با اجرای این طرح می‌توان شاهد توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق روستایی بود؛ چرا که این طرح اجازه می‌دهد تا ظرفیت‌هایی که در روستاها وجود دارد، در بخش‌های مختلف به‌کار گرفته شده و نقش‌آفرینی کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه طرح روستا ـ تعاون در روستاهای هدف استان زنجان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌شک روستاها جزو مناطقی به‌شمار می‌روند که از ظرفیت بسیار مناسبی به‌ویژه در بخش تعاون برخوردارند و به واسطه همین پتانسیل می‌توان فعالیت‌های توسعه‌ای روستاها را بر مبنای بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های این مناطق به اجرا گذاشت .

 

ارسال نظرات