رئیس پلیس فتا زنجان:

کاربران به تبلیغات انتشار یافته فضای مجازی اعتماد نکنند

کد خبر: ۸۹۷۵۶۸۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غيرمجاز ازحساب بانکی در زنجان خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و بانکی یک ضرورت است که متاسفانه برخی از شهروندان در این موضوع غفلت می‌کنند.

سرهنگ دوم محمد‌علی آدینه‌لو افزود: در پي دريافت شکوائیه مبني بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی مهاجرت به کشور انگلستان، موضوع ضمن تشكيل پرونده، تا كشف و شناسايي و دستگيري عامل يا عاملين مربوط به بزه انجام شده در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وی ظهار داشت: با اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهمین به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی، با اخذ دستور قضایی، متهمین از سوی پلیس فتا زنجان جلب شدند.

سرهنگ آدینه‌لو افزود: دربازجویی‌های اولیه متهمین منکر هرگونه بزه ارتکابي می‌شدند ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوري شده از سوي کارشناسان این پلیس به بزه ارتکابی معترف شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهمین با درج و انتشار آگهی مهاجرت به خارج از کشور و پس از سوء استفاده از اعتماد قریانیان با دريافت اطلاعات شخصي آنها اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمودند.

وی با بیان اینکه دقت و هوشياري مهم‌ترين روش براي مهار و خنثي کردن طرح‌هاي کلاهبرداري است، گفت: از کاربران انتظار داريم به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هيچ وجه اطلاعات شخصي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (110) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

 

 

ارسال نظرات