زکات مومنان در کمک به محرومان و نیازمندان نقش مهمی دارد

امام جمعه چالوس افزود: همه ما موظف به حمایت از محرومان هستیم که از طریق زکات می‌توان کمک‌های زیادی به محرومان و نیازمندان کنیم و این وظیفه اعتقادی و ذاتی ما است که از راه زکات کمک کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۲۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی در جلسه شورای زکات  شهرستان چالوس با اشاره به اینکه زکات در واقع کمک‌های مردمی است و در این بین کمیته امداد نقش مهمی دارد، اظهار کرد: کار کمیته امداد امام خمینی دستگیری از افراد ناتوان و مستضعف است و برای این کار واحدهای مختلفی در حوزه اداری خود برای کمک به محرومان دارد.

وی با تأکید بر اینکه زکات امری بسیار مهم است، افزود: در قرآن هر جا از نماز صحبت شد از زکات نیز سخن به میان آمد و برای توسعه نماز و زکات تلاش‌های زیادی شد ولی متأسفانه چالوس در بحث زکات کمی ضعیف عمل کرد و باید این ضعف برطرف و جبران شود.

امام جمعه چالوس با اشاره به رشد ‌۲۳ درصدی جمع‌آوری زکات در چالوس نسبت به 5 درصد قبلی، گفت: البته این رقم در چالوس باید به 70 درصد می‌رسید.

وی تصریح کرد: شهرداری چالوس باید نسبت به تأمین مصالح ساختمانی و یا بعضاً امکانات خودرویی به شورای زکات کمک کند که تاکنون این کار را نکرده است.

امام جمعه چالوس ادامه داد: از جهادکشاورزی چالوس انتظار زیادی در زمینه جمع‌آوری کمک‌های زکات داریم و می‌تواند با شناسایی افراد و باغداران نسبت به جذب زکات اقدام کند که البته تاکنون هیچ کمکی نکرد.

راشدی با بیان اینکه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در راستای حوزه وظیفه‌مندی خود کاری نکرده است، عنوان کرد: بخشداری چالوس هم مقرر شده بود لیست دهیاران را بدهد ولی اقدامی نکرد در حالی که همه ما باید در کار خیر شرکت کنیم و شریک باشیم.

وی ابراز کرد: شوراهای روستاها در بحث جمع‌آوری زکات همت کنند و از همه کسانی که امکاناتی دارند که در حوزه زکات می‌توانند کمک کنند انتظار داریم و در این بین از شهرداری چالوس، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت و نیز جهادکشاورزی انتظار بیشتری برای جذب زکات داریم.

امام جمعه چالوس افزود: همه ما موظف به حمایت از محرومان هستیم که از طریق زکات می‌توان کمک‌های زیادی به محرومان و نیازمندان کنیم و این وظیفه اعتقادی و ذاتی ما است که از راه زکات کمک کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها