امام جمعه اردکان:

حضور انقلابی و با بصیرت ملت بزرگ ایران در همه صحنه هامهمترین عامل شکست دشمنان است

امام جمعه اردکان با اشاره بهوجود مشکلات پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور انقلابی و با بصیرت ملت بزرگ ایران در همه صحنه هامهمترین عامل شکست دشمنان است.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۰۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه به بیان آثار و برکات ازدواج در زندگی دنیوی و اخروی انسان پرداخت و گفت: باید در این موضوع بسیار مهم توجه ویژه‌ای به مسائل شرعی داشته باشیم. ما متأسفانه گرفتار آداب و رسومی شده ایم و کار را بی جهت سخت کرده ایم در حالی که خیلی سفارش شده است که در امر ازدواج شرایط را آسان بگیرید و توقعات را پایین بیاورید.
وی افزود: دقت‌ها و وسواس‌های بی جهت کار ازدواج را سخت می‌کند. ما وظیفه داریم که فرهنگ ازدواج را ترویج کنیم و از کسانی که واسطه ازدواج می‌شوند حمایت کنیم. باید سن ازدواج را کاهش دهیم.
امام جمعه اردکانبا اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: خداوند مردی را که از زنش اطاعت کند و اجازه دهد که همسرش با لباس نازک و جذب کننده نامحرم و حجاب نادرست و تحریک کننده در جامعه ظاهر شود با صورت در آتش جهنم می‌اندازد.
حجت الاسلام شاکر اظهار داشت: مردم از وضعیت عفاف و حجاب در شهر گلایه دارند و معتقدند که موضوع بدحجابی از افراد مهاجر و غیربومی خارج شده است و به زنان بومی کشیده شده است. قاعدتاً یک بخش از این موضوع به مردان برمی گردد و آن‌ها باید در این زمینه حساسیت و غیرت به خرج دهند و در حدی که می‌توانند اجازه ندهند که این موضوع حاکم بشود.
ویدر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در مورد آشوب‌های اخیر در دیدار با مردم قم گفت: یکی از نکات مهمی که ایشان فرمودند: این بود که تمام حرکات دشمن و کار‌هایی که انجام می‌دهد از ناکامی دشمن در این چهل سال است و در واقع پاتکی به انقلاب است. انقلاب، حضور سیاسی دشمنان بخصوص آمریکا را از این مملکت ریشه کن کرد. آن‌ها توانایی ندارند که با انقلاب ما مبارزه کنند و ستون‌های محکم آن را به لرزه در بیاورند. چهل سال پیش ملت انقلابی ما آمریکا را از ایران اخراج کرد و امروز آمریکا را از منطقه خاورمیانه اخراج کرد. این سرو صدا‌هایی که راه می‌اندازند فقط یک پاتک است.
خطیب جمعه اردکان تصریح کرد: مهمترین عامل شکست دشمن در این چهل سال گذشته که حتی دشمنان هم به آن پی برده اند حضور حماسی، انقلابی و با بصیرت ملت بزرگ ایران در همه صحنه‌ها بوده است. دشمن خیلی جا‌ها چشم طمع داشته است تا این مردم را در برابر نظام و انقلاب قرار بدهد. یکی از موضوعاتی که دشمن چندین بار چشم طمع به آن دوخته است مشکلات اقتصادی و گرانی بوده است و دشمن در طول انقلاب چند بار خواسته که از این حربه استفاده کند آخرین بار هم از این حربه استفاده کرد و با وجود این مشکلات دشمن امید داشت که مردم هم با آشوبگران همراهی کنند، اما ملت ایران با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی خط خود را از آشوبگران و منافقان جدا کردند و حمایت خود را از این نظام و انقلاب اعلام کردند که مقام معظم رهبری فرمودند که هزار بار باید از این ملت با بصیرت تشکر کرد.
وی افزود: حرف ملت ما در این چهل سال یک چیز بیشتر نبوده است و آن هم ایستادگی در مقابل زورگویی و زیر بار قدرت‌ها نرفتن و با این ایستادگی خود و با این راهپیمایی‌های عظیم در شهر‌های مختلف دوباره اعلام کردند که پای این حرف به حق خود ایستاده اند. البته مقام معظم رهبری تأکید کردند که باید به مطالبات به حق مردم توجه شود.
حجت الاسلام شاکر گفت: اگر ما مشکلی داریم باید در چارچوب قانون پیگیری شود، این یک اصل در نظام انقلابی ماست. با این اصل می‌توانیم در فتنه‌ها حق و باطل را تشخیص بدهیم. هرکس هر مطالبه‌ای دارد باید برای حفظ امنیت و حفظ جان و مال مردم مطالبه و اعتراض خود را از طریق قانون پیگیری کند حتی اگر کسی بخواهد این نظام را تضعیف کند از راه قانونی تضعیف کند و نمی‌تواند از راه خلاف قانون و آشوب و با به خطر انداختن جان و مال مردم مطالبه خود را پیگیری کند. یکی از کار‌هایی که منافقین انجام می‌دادند ترور‌ها و از بین بردن جان و مال مردم بود.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که همه مسئولین باید تلاش و کوشش خود را بیشتر کنند و به مطالبات به حق مردم توجه کنند بخصوص به اقشار مستضعف و ضعیف مردم رسیدگی کنند تا مردم با دلگرمی بیشتر از این نظام مردم سالار و اسلامی حمایت کنند و اجازه ندهند دشمنان که مانند مگس هستند روی زخم‌هایی که بوجود می‌آید بنشینند و سوء استفاده کنند. ایشان تأکید کردند که مخاطب این پیام خود من هم هستم این حرف بسیار به جایی است که ما هم باید به آن توجه کنیم. خود ما هم شامل این حرف می‌شویم. ما بار‌ها تأکید کرده ایم که همه مسئولین باید بیشتر تلاش کنند و از سیاسی کاری و جناح بازی بپرهیزند، این حرف شامل امام جمعه هم می‌شود.
گرامیداشت سالروز فرار شاه خائن، سالگرد رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، سالروز شهادت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن‌ها پرداخت.
ارسال نظرات