خبرهای داغ:
در سالروز شهادت امیرکبیر مطرح شد:

امیرکبیر در برابر هیچ قدرت زورگویی نرمش نشان نمی داد

یک فعال اجتماعی مطرح کرد: ایستادگی امیرکبیر در مقابل همه آن هم در شرایط دشوار آن زمان از مهم‌ترین علل شناخته شدن و ماندگاری نام امیرکبیر در طول تاریخ است.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۲۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

فاطمه جهانبخش فعال اسیاسی و اجتماعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت شهادت امیرکبیر و درخصوص ویژگی‌های ایشان اظهار کرد: امیرکبیر در دورانی به صدارت رسید که در واقع یکی از تاریک‌ترین دوران تاریخی ایران بود.
وی اضافه کرد: در دوران صدارت امیرکبیر کشورهای خارجی چون روسیه، انگلیس و فرانسه در تمام امور داخلی ایران دخالت داشتند و ایران به شدت درگیری‌های مرزی با روسیه را دنبال م کرد
این فعال اجتماعی تبیین کرد: ایستادگی امیرکبیر در مقابل همه آن هم در شرایط دشوار آن زمان از مهم‌ترین علل شناخته شدن و ماندگاری نام امیرکبیر در طول تاریخ است.
جهانبخش ضمن مقایسه تطبیقی وضعیت و رخدادهای زمان امیرکبیر با وضعیت جامعه امروز تصریح کرد: همانطور که می‌بینیم امروز هنوز هم جاسوسی و دخالت کشورهایی نظیر انگلیس و امریکا هم‌چنان در کشور ادامه دارد و دولت‌های استکباری هر لحظه به دنبال برنامه‌ای جدید برای براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، نمونه این تلاش های مذبوحانه را طی هفته های اخیر دیدیم.
وی ادامه داد: لازم است امروز دولتمردان ما همچون امیرکبیر در برابر ظلم و ستم و دخالت‌های بیجای استکباران جهانی مقاومت و ایستادگی کنند.
این فعال اجتماعی دیپلماسی امیرکبیر را از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان عنوان کرد و گفت: امیرکبیر چون کاملا به حق و عملکرد خود واقف بودند هیچ‌گونه عقب‌نشینی را نمی‌پذیرفت، اگر مطالعه ای بر اتفاقات آن دوران داشته باشیم می بینیم که به همین علت دشمان زیادی هم داشتند
جهانبخش در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز ما از دولتمردان انتظار داریم که همچون امیرکبیر عمل نمایند به این معنا که هرگز حرف زور را برای ملتی که همواره مظلوم واقع شده است نپذیرند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار