معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

شهرری همواره در خط مقدم انقلاب بوده است

خبرگزاری بسیج: معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: شهرری منطقه‌ای ولایتمدار است که همواره در خط مقدم انقلاب حضور داشته و منطقه‌ای است که به تعبیر بزرگان حلقه وصل قم به تهران در طول تاریخ مطرح بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۳۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «حجت الاسلام مجسن قمی» در یادواره 2797 شهید دفاع مقدس و چهار شهید پیشگام انقلاب اسلامی شهر ری گفت: در این منطقه، بزرگان تاریخ، علم، ادب و دین مدفون هستند و خانواده‌هایی هستند که بیش از سه شهید تقدیم انقلاب کرده اند در ری زندگی می کنند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: استان تهران بر اساس محبت اهل‌بیت (ع) استوار مانده است و تهران به‌ عنوان بزرگ‌ترین پایتخت شیعه در جهان محسوب شده و دشمنان زیادی نیز دارد.

وی تصریح کرد: استان تهران به معتقدان به انقلاب اسلامی تعلق دارد و برگزاری مراسم مذهبی متعدد، معرف هویت مذهبی مردم است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت و مجاهدت در جهان به‌ سرعت در حال گسترش است، گفت: پدران و فرزندان شهدا جنگیدند تا امروز فرهنگ مقاومت تا آن‌سوی مرزها فراتر رود.

قمی تشریح کرد: با همین فرهنگ مقاومت که برگرفته از فرهنگ شهادت بود، می‌بینیم رنگ منطقه تغییر کرده است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: جبهه مقاومت در سوریه، یمن و لبنان همین روند را پیش می‌گیرد؛ امروز شاهد گسترش این نیروهای نظامی در جهان هستیم؛ فرهنگ شهادت و مجاهدت در جهان به‌ سرعت شیوع پیدا کرد.

در ابتدای این مراسم «هدایت الله جمالی پور» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرری که نامش افتخار ایران در تمام ادوار است، با تقدیم 2797 شهید از کیان شرف این مملکت دفاع کرده است.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان ری نقش خود را در پیروزی و حفاظت از انقلاب اسلامی به خوبی ادا کرده اند و شهرستان ری از ابتدای آغاز نهضت امام خمینی(ره) همواره مورد توجه مبارزان انقلابی بوده است.

گفتنی است، در ١٨ دی ١٣٥٧ مردم شهرری بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر مبارزه با حکومت ستمشاهی، دست به تظاهرات زدند که منجر به شهادت چهار تن از مبارزان با نام های شهید قاسم سبزعلی، شهید عباس ملکی، شهید علی اصغر طرق رودی و شهید علی کوهی نژاد و مجروح شدن شمار دیگری از هموطنان شد.

 

ارسال نظرات