خبرهای داغ:

نبود امکانات درمان سوختگی برای یک میلیون نفر/ بوکان بهترین نقطه برای تاسیس بیمارستان سوختگی

شهر بوکان به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فردخود می تواند با بهره گیری از امکانات ویژه پزشکی می تواند به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۲۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهر بوکان به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فردخود می تواند با بهره گیری از امکانات ویژه پزشکی می تواند به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود.

همجواری با شهرهای همچون مهاباد، سقز، بانه، شاهیندژ، سردشت، میاندواب و تکاب این پتانسیل را در بوکان به وجود آورده است که در صورت ارتقاء بخش های مختلف بیمارستان بوکان و همچنین درمانگاه ها و کلینیک های تخصصی هرروزه میزبان صدها نفر از دیگر شهر ها برای مداوا و درمان باشد.

هر چند بعد از سالها مردم بوکان و منطقه شاهد افتتاح طرح توسعه بیمارستان این شهر با امکانات و تخت های ویژه ای بودند که سبب شد این بیمارستان در لیست بهترین های منطقه قرار گیرد ولی باز بخش های متععدی وجود دارد که می تواند در این بیمارستان تاسیس و سبب ارائه خدمات به بیماران شود.

یکی از مهم ترین این بخش ها که به علت نبود در بیمارستانهای منطقه می تواند در بوکان دایر شود و بخش سوختگی است.

یکی از مهم ترین کمبود های درمان در منطقه (بوکان، سقز،شاهیندژ، سردشت، میاندواب و تکاب) نبود بیمارستان سوختگی و یا بخش سوختگی در بیمارستانهای این شهرها است که با توجه به آمار بالای سوختگی در منطقه به علت حوادث گوناگون ایجاد بیمارستان یا مرکز سوانح سوختگی در این منطقه یک امر کاملا ضروری است.

این در حالی است که نبود بیمارستان و بخش مجهز برای درمان بیماران سوختگی باعث شده است این افراد یا جان خود را ازدست بدهند یا به طور کامل درمان نشوند و از طرفی برخی بیماران سوختگی هم برای درمان به استان‌های دیگر همچون بیمارستان سینای تبریز انتقال داده می‌شوند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده‌ها مشکلات دیگری را هم به دنبال دارد.

بوکان با دارا بودن موقعیت خاص جغرافیایی و همچون بیمارستانی مجهز و درمانگاها و کلینیک های تخصصی این توانایی را دارد که با احداث بخش سوختگی میزبان بیماران دارای سوختگی و همراهان آنان باشد.

جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر اکنون در شهر های منطقه با کمبود بخش سوختگی در بیمارستانها رو به رو هستند که می توانند با تاسیس بیمارستان یا بخش سوانح سوختگی در بوکان از امکانات ان بهره بگیرند و روز را در بوکان و شب را در کانون خانواده سپری کنند.

هرچند احداث تخت با استانداردهای جهانی برای حوادث سوختگی به هزینه‌های گزافی نیاز دارد، اما بی گمان می تواند سبب درامد زایی و افزیش توریسم درمانی و به دنبال ان ایجاد اشتغال در بوکان شود.

بیگمان احداث یک بیمارستان تخصص سوختگی با تخت های استاندارد هزینه بسیار گذافی نیاز دارد ولی تاسیس بخش سوختگی در بیمارستان بوکان با هزینه ای کمتر که می توان با استفاده از پتانسیل بسیار بالای خیرین سلامت ان را به سرانجام رساند نقش بسیار ویزه ای در صنعت توریسم درمانی بوکان ایفا خواهد کرد که سبب خواهد شد جمعیتی بیش از یک میلیون نفر از این امکانات بهره گیرد.

امید است مسئولان ارشد شهرستانی و همچنین مدیران حوزه سلامت بیش از گذشته به در راستای تاسیس این بخش حیاتی بکوشد.

 

ارسال نظرات