شرکت ۲۲ هزار دانش‌آموز استان کردستان در اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم»

مسئول قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم» در سال تحصیلی جاری در تمام مدارس استان خبر داد و گفت: شرکت ۲۲ هزار دانش‌آموز استان کردستان در این طرح شرکت کرده اند.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۷۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین عبدالملکی، مسئول قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: ترویج آموزه‌های قرآنی و اسلامی در بین دانش آموزان از رویکرد‌های آموزش و پرورش است که با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره‌ها و مسابقات متنوع همواره مورد توجه بوده است.

عبدالملکی، از شرکت ۲۲ هزار نفر از دانش‌آموزان کردستان در طرح‌های حفظ موضوعی قرآن و مصباح‌الهدی طی سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: در این طرح آیاتی از قرآن درباره موضوعات مختلف و با شرح و تفسیری از آن آیه در قالب کتابی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در راستای انس و الفت هرچه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم عنوان کرد: اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم» از جمله این برنامه هاست که در سال تحصیلی جاری در تمام مدارس استان اجرا می‌شود.


مسئول قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در این طرح هر دانش‌آموز باید بتواند ۲۰ آیه موضوعی قرآنی کریم را حفظ کرده و در آزمونی که از سوی آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود، حضور یابد.

وی با اشاره به فرمود:: ه. رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم اذعان کرد: فراگیری قرآن و آموزش دادن قرآن به دیگران از مهمترین فعالیت‌های مورد توجه پیامبر گرامی اسلام است و خداوند متعال هم مهمترین شأن پیغمبر را همین نکته قلمداد کرده است.

مسئول قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش کردستان حفظ موضوعی قرآن کریم را بهترین شیوه حفظ دانست و تصریح کرد: در این روش آیات قرآن را بر اساس موضوعاتی که بیشتر مورد کاربرد و توجه مخاطبان است، در اختیار آن‌ها قرار داده و از آن‌ها می‌خواهیم تا آیات را حفظ کرده و در کنار آن معانی آیات را نیز فرا گیرند تا بتوانند آیات را در زندگی روزمره خود به کار گیرند.

عبدالملکی با اشاره به اهداف این طرح خاطر نشان کرد: انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم، گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس، شناخت و محبت به اهل بیت (علیهم السلام)، آمادگی بیشتر دانش آموزان در مراحل چهارگانه مسابقات قرآنی، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآن، نماز و عترت در بین دانش آموزان، تربیت دینی دانش آموزان از جمله اهداف اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات