رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

استقلال ما در گرو ایمان مردم است

استقلال ما در گرو ایمان مردم است و مردم ما اگر مؤمن باشند با تمام توان پای استقلال کشور می‌ایستند و برای حفظ آن تلاش خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۷۲۲۳۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در راستای سفر استانی مسئولان مرکز خدمات به استان زنجان در دیدار با استاندار زنجان، چهار مجموعه حوزوی مربوط به برادران، خواهران، طلاب اهل سنت و طلاب غیر ایرانی در کشور را جامعه هدف مرکز خدمات برشمرد و گفت: تمامی طلاب تحت این چهار مجموعه، چنانچه در استخدام مشاغل دولتی و آموزشی و تحت پوشش خدمات بیمه ای دستگاهی نباشند و تنها به امور طلبگی ازجمله تحقیق، تدریس، تبلیغ و تحصیل بپردازند از حمایت های مرکز خدمات برخوردار می شوند.

حجت الاسلام و سید حسن ربانی فعالیت مستمر روحانیون در جامعه را ضروری خواند و افزود: با توجه به نقش مهم در ارتقای ایمان جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی، مطالعات نشان داده است در ایام خاصی از سال که جامعه از معنویت بالایی برخوردار است و هر جا که روحانیون فعالیت مستمری داشته اند، جرائم و آسیب‌های اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: جمع دیگری از طلاب مانند ائمه جمعه و جماعات که جزو هیچ‌کدام از این چهار مجموعه نیستند نیز تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور قرار دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به نقش موثر روحانیت در ارتقای فرهنگی و دینی جامعه، تصریح کرد: استقلال ما در گرو ایمان مردم است و مردم ما اگر مؤمن باشند با تمام توان پای استقلال کشور می‌ایستند و برای حفظ آن تلاش خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات در زمینه تامین حداقل های نیاز یک زندگی ساده و تامین حقوق شهروندی طلاب تلاش می کند، خاطر نشان کرد: نهاد روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب است و با توجه به نقش ویژه‌ای که روحانیون در جامعه دارند نیاز است به ضروریات زندگی آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه تشیع با ملیت ما رابطه عمیق و ریشه‌ داری دارد اظهار داشت: ما وظیفه داریم برای ارتقای روح معنویت و گسترش مکتب اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم این میراث دیرینه‌ را به نسل آینده تحویل دهیم و دچار آسیب نشود.

ارسال نظرات