برپای نمایشگاه آثار خوشنویسی آیات قرآن کریم در بیجار

نمایشگاه آثار خوشنویسی با نمایش بیش از ۴۰ اثر خوشنویسی آیات قرآن کریم از هنرمند کُرد اهل دیواندره از ۱۶ تا ۲۲ دی بمدت یک هفته در شهر بیجار برپا است.
کد خبر: ۸۹۷۲۲۱۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناصر تمرخانی هنرمند کُرد اهل دیواندره اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در قالب هنر، رسم الخط ثلث و نسق می‌تواند در آشنایی و جذب علاقمندان به زیبایی‌های قرآن تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: از دوران ابتدایی علاقه شدیدی به هنر نقاشی و خوشنویسی داشتم و بدون شرکت در دوره‌های آموزشی، از همان دوره ابتدایی تاکنون بیش از سه هزار تابلوی با استفاده از آیات قرآنی خلق کرده ام.

این هنرمند دیواندره‌ای با بیان اینکه برای انجام این کار بیش از ۱۰۷ روز وقت گذاشتم، یادآور شد: همچنین چهار جلد کتاب از جزء‌های ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم را به خط خوش نسق کتابت کرده ام.

تمرخانی تاکید کرد: برای پاسخ به اهانت کشیش آمریکایی به قرآن کریم تاکنون ۳۰ جزء قرآن کریم را با خط خوش کتابت کرده ام تا جاوندانگی قرآن عزیز با هرزه گویی غبار نگیرد.

تمرخانی گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان در حادثه تلخ ساختمان پلاسکو، ۲۰ جلد کتاب شامل جزء‌های ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم را در نمایشگاهی که در ۳۰ دی در تهران برگزار خواهد شد به خانواده‌های آن عزیزان اهدا می‌کنم.

وی اضافه کرد: بیش از هشت جلد از احادیث و فرمایشات حضرت پیامبر (ص)، ائمه معصومین (ع) و سه هزار تابلو تزئینی آیات قرآنی، تنها بخشی از آثاری است که تاکنون خلق کرده ام.

این هنرمند با خالق آثار زیبای هنری از قرآن کریم تاکنون در شهر‌های سنندج، دیواندره، سقز، بانه، بیجار، اصفهان و تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، آثار هنری خود را به نمایش گذاشته و سپس همه آثار خود را به علاقه‌مندان هدیه داده است.
در این نمایشگاه نیز که بمدت یک هفته برگزار می‌شود بیش از ۳۵۰ اثر این هنرمند در قالب تابلوی آیات قرآنی برای اهدا به علاقه‌مندان نوجوان و جوان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات