خبرهای داغ:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

صادرات 1.5 میلیارد دلار کالای غیرنفتی از آذربایجان شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماهه امسال انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش 1.5میلیارد دلار از این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۶۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین نجاتی  با بیان اینکه این کالاها به حدود 101 کشور جهان صادر شده است، افزود: این میزان صادرات نسبت به همین مدت در سال گذشته از نظر ارزش حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته است.
وی میزان صادرات کالای غیرنفتی در 9 ماه سال گذشته را حدود 1.3 میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: امسال کالاهای صادراتی استان از نظر ارزش بیش از 15درصد افزایش یافته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: 45.5 درصد کالاهای صادارتی استان صنعتی بوده و بقیه مربوط به سایر محصولات از جمله پتروشیمی، کشاورزی، فرش و صنایع دستی و فلزات است.
نجاتی با بیان اینکه صادرات از گمرکات استان در 9 ماهه سال گذشته منفی بود، ادامه داد: در سال جاری صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی مثبت شده و واحدهای صنعتی صادرات خود را از گمرکات استان انجام می‌دهند.
وی گفت: کالاهای صادراتی استان بیشتر به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا و بلغارستان صادر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها